شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
طباطبایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان ضمن تقدیر از استاندار سابق به ویژه در مسئله تامین آب اصفهان گفت: قول هایی که رئیس جمهور شهید دادند، استاندار سابق عمل کردند و در خصوص استاندار جدید نیز در زمانی که در شهرداری اصفهان بودند، از شهرداران نمونه و باارزش بوده و امیدوار هستیم در مسئله تامین آب نیز همان مسیر را ادامه دهند و در استانداری نیز خدمت گزار خوبی باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد عصر امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار اصفهان ضمن پاسداشت یاد شهدا به ویژه شهید جمهور آیت الله رئیسی و شهید سیدحسن نصرالله، با اشاره به اهمیت خدمت به مردم به ویژه در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار خوبی که شعار آن را می دهیم و بیان می کنیم نوکر ملت بودن است و این که در کشور ما مردم سالاری است، اما باید این شعار را باور کنیم و باید به مردم خدمت نماییم.

وی افزود: پس از عبادت و اطاعت خداوند، خدمت به مردم مهم ترین کار است و هزاران روایت نیز در این باره داریم، هم چنان که پیامبر خدا(ص) می فرماید: " الخَلقُ عِیالُ اللّه ِ، فأحَبُّ الخَلقِ إلی اللّه ِ مَن نَفعَ عِیالَ اللّه ".

امام جمعه اصفهان با بیان لزوم کمک به مردم و به ویژه راهنمایی و دستگیری از آنها در انجام کارهای اداری و تکریم ارباب رجوع گفت: قرآن کریم می فرماید: "لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا الْحُسْنَیٰ وَزِیَادَةٌ"یعنی افرادی که کار خوب انجام می دهند و کار خوب همان خدمت به مردم است، خداوند ثواب کار نیک را به آنها می دهد و بیش از آن عمل نیکو، می دهد و چهره این افراد در روز قیامت سیاه نیست و سربلند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات سید رضا مرتضوی، استاندار سابق به ویژه در مسئله تامین آب اصفهان عنوان کرد: قول هایی که رئیس جمهور شهید دادند، استاندار سابق عمل کردند و در خصوص استاندار جدید نیز در زمانی که در شهرداری اصفهان بودند، از شهرداران نمونه و باارزش بوده و امیدوار هستیم در مسئله تامین آب نیز هم چنان کار و همان مسیر را ادامه دهند و در استانداری نیز خدمت گزار خوبی باشند.

وی هم چنین به مسئله مدارا با مردم و عدم انعطاف برخی از قوانین اشاره کرد و افزود: قوانین ما قوانینی خشک هستند و احتیاج است در کنار آنها عقل قرار گیرد.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: به عنوان نمونه برخی قوانین به کشاورز اجازه ساخت مسکن در زمین بلااستفاده خود را نمی دهد و یا دامدار را از دامداری در مراتع و یا داخل روستا باز می دارد.

وی خاطر نشان کرد: زمین هایی وجود دارد که دیگر قابلیت کشاورزی ندارند، لذا می توان به کشاورز سخت گرفته نشود تا بتواند از همین زمین بلااستفاده، مسکن و سرپناهی برای خانواده خود تهیه کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر جلب رضایت مردم تصریح کرد: رهبری امیرمومنان(ع) بالاتر از هر امری است، اما اگر مردم با حضرت بودند، امام ۲۵ سال خانه نشین نمی شد.

وی با اشاره به لزوم تکریم ارباب رجوع و احترام به مردم عنوان کرد: اگر به تمدن اسلامی و آنچه خدا می خواهد نرسیم و درست در این مسیر کار نکنیم، حریف خدا نخواهیم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: پیامبر اسلام می فرماید:" بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله "من همان گونه که بر رسالت مبعوث شده ام، بر مدارا با مردم نیز مبعوث شده ام و البته منظور این نیست که خلاف قانون کاری انجام شود، اما طرف مردم باشید و به مردم کمک کنید و سخت نگیرید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha