پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
نشست با سردار زهرایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به توسعه کمی و کیفی فعالیت ها، بر ضرورت همکاری های مشترک میان بسیج سازندگی و حوزه علمیه خراسان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان با سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در این دیدار با اشاره به توسعه کمی و کیفی فعالیت های بسیج سازندگی در کشور گفت: امروز با عنایت به توسعه کمی و کیفی فعالیت ها، ضرورت همکاری میان بسیج سازندگی و حوزه علمیه خراسان بیشتر از گذشته وجود دارد و می بایست زمینه های این تعامل محقق شود.

وی با بیان این که بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدائی و فعالیت های جهادی خدمات ارزشمندی را ارائه داده است، تصریح کرد: می بایست با الگوی جدیدی متناسب با ماموریت های جدید حوزه و مجموعه بسیج تلاش کرد بستر همکاری گسترش پیدا کند تا در این بستر بتوان خدمات موثر ارائه داد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که این حوزه از نظر جمعیتی دارای یک چهارم جمعیت حوزه های علمیه کشور است و از نظر استعداد و توانمندی نیز شرائط موثر و ویژه ای دارد، تصریح کرد: هم افزائی بخش های گوناگون حوزه علمیه خراسان با بسیج سازندگی هم برای ماموریت های مشترک مفید خواهد بود و هم در عرصه مجاورت اجتماعی و نوع کارهای فرهنگی استان ها می تواند موثر واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرزائی، مدیر حوزه ریاست این حوزه ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان، به ارائه گزارش از این حوزه پرداخت و گفت: حوزه علمیه خراسان مشتمل بر سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی می باشد.

وی ادامه داد: در سه استان قریب ۲۰۰ مدرسه علمیه برادر و خواهر فعال هستند که از این جهت، این حوزه دارای ظرفیت ویژه و قابل توجهی است و امیدواریم با هم اندیشی و هم افزائی بتوان از این ظرفیت بزرگ در حوزه خراسان متناسب با ماموریت های مشترک با بسیج سازندگی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش از گروه های تبلیغی جهادی این حوزه ابراز کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در استان مجموعا ۳۲۴ گروه جهادی تبلیغی برادر و خواهر شامل ۲۵۰ گروه جهادی برادر و ۷۴ گروه جهادی خواهر فعال می باشند که در مجموع آن ها ۱۰۳۰۰ نفر نفر شامل ۸۴۸۰ نفر مبلغ جهادی برادر و ۱۷۶۰ نفر مبلغ جهادی خواهر در انواع خدمات تبلیغی به خدمت وفعالیت مشغول می باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با بیان این که در گروه های تبلیغی جهادی تلاش شده تا بتوان خدمات ماندگاری ارائه و ثمرات خوبی برای انقلاب داشته باشند، تصریح کرد: این گروه ها به خدمات اجتماعی و عمرانی و حل مشکلات روستاهای اطراف مشهد پرداخته اند.

وی ضمن ارائه گزارش از انجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در زندان ها در قالب طرح معراج و اثرات مثبت و موثر آن در عدم بازگشت افراد به زندان، خاطر نشان کرد: برکات خدمات مبلغان در طرح معراج بعنوان پیشران خدمات اجتماعی در زندان برکات ویژه ای داشت و مورد تمجید رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.

سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز در ادامه این دیدار گفت: نقاط مشترک فراوان میان بسیج و حوزه علمیه خراسان وجود دارد که در بستر آن می توان همکاری ها را استمرار داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان این که می بایست نیروهای جهادی در کشور سازماندهی شده و با مدیریت تفکر جهادی به دولت کمک کنند، افزود: نیروهای جهادی باید به دولت کمک کنند و جریان جهادی نیز برخواسته از اندیشه رهبر معظم انقلاب است که خودشان در جریان فردوس پیش قدم شدند و این خط مشی می بایست الگو و محور ما در عرصه کار جهادی به خصوص در فضای حوزه قرار بگیرد.

وی با بیان این که رهبر انقلاب به این جریان نگاه تمدنی داشته و از آن به فناوری نوین انقلاب یاد می کنند، خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند باید گسترش کمی و کیفی صد برابری به نیروهای جهادی دهید که تا این قله فاصله داریم و در همین راستا و بر حسب دغدغه، سامانه اطلس جهادی برای ساماندهی نیروهای جهادی تاسیس شد که از این طریق می توان کمک و حمایت هائی نیز داشت.

سردار زهرایی اجرای خدمات مومنانه و آزادسازی زندانیان در همکاری با خیرین را از دیگر اقدامات و نقاط مشترک تعامل میان حوزه و بسیج عنوان و ابراز کرد: در سه سال اخیر با کمک خیرین ۱۶ هزار زندانی غیرعمد را آزاد کردیم و این طرح معراج می تواند یک پیوست موثر با این اقدامات در تعامل با حوزه باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه با توجه به نیاز به هم افزایی و همکاری بین حوزه و بسیج، پیشنهاد داد تا تفاهم نامه ای برای همکاری های مشترک در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تدوین شود چراکه این همکاری می تواند به تقویت پایه های نظام و خدمت به مردم کمک ویژه ای کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha