پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
امام جمعه اصفهان

عضو خبرگان رهبری گفت:کار مبلغین دینی تنها یاد گرفتن نیست، بلکه عمل کردن و یاد دادن است، لذا نیروهای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح ما نیز باید سعی کنند خود و دیگران را آگاه کنند و از هیچ چیز نترسند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار روسا، روحانیون و کارکنان عقیدتی سیاسی های ارتش در منطقه اصفهان ضمن تبریک روز عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به صدور فرمان حضرت امام(ره) در ایجاد عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: کاری که حضرت امام(ره) دستور آن را دادند بسیار موثر بوده وبه سبب آن نیروهای نظامی به خصوص ارتش هر سال از نظر دینی محکم تر و شناخت آنها بیشتر می شود.

امام جمعه اصفهان با بیان لزوم تقویت شناخت دینی گفت: در درس طلبگی و فقه و فهم دینی نیز هم چنان که قرآن کریم دستور داده است باید برای هر قبیله و طایفه ای جمعی برای فراگیری این امر اقدام کنند هم چنان که در آیه ۱۲۲ سوره توبه می فرماید " فلولا نفر من کل فرقة منهم طائفة لیتفقهوا فی الدین ".

وی افزود: فقه دین، به معنای فهم دینی پیدا کردن و فروعات و اخلاقیات و وظایف اجتماعی دین را دریافتن است، لذا باید گروهی بروند و فهم دینی پیدا کنند و برای قوم خود و به زبان آنها بیان کنند تا شاید بیدار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان وظیفه اصلی مبلغ دینی را این مسئله دانست و گفت: این به معنای آن است که در هر جایی قرار گرفتیم مسائل را برای مردم روشن کنیم ولذا باید خود به مسائل سیاسی و اجتماعی آگاهی پیدا کنیم تا شیطان نتواند ما را فریب دهد.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) می فرماید: " عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا مُرَابِطُونَ فِی اَلثَّغْرِ اَلَّذِی یَلِی إِبْلِیسَ وَ عَفَارِیتَهُ یَمْنَعُوهُمْ عَنِ اَلْخُرُوجِ عَلَی ضُعَفَاءِ شِیعَتِنَا " علمای شیعه ما مرزبان هستند، یعنی در جای نفوذ شیطان در دل ضعفای شیعه، مرزبانی می کنند.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: کار ما تنها یاد گرفتن نیست، بلکه عمل کردن و یاد دادن است، طبق روایات فرد عظیم در آسمان ها و نزد خداوند متعال فردی است که برای خدا یاد بگیرد و برای خدا عمل کند و به دیگران بیاموزد، لذا نیروهای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح ما نیز باید سعی کنند خود و دیگران را آگاه کنند و از هیچ چیز نترسند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر داشتن شجاعت در راه اعتلای دین و مقهور غیرخدا نبودن تصریح کرد: در خاطرات مبارزات امام آمده است که در روزی که امام(ره) را برای تبعید از قم می بردند، فرمودند من در آن زمان نترسیدم در حالی که مامورانی که شبانه برای بردن من آمده بودند از ترس به خود می لرزیدند.

وی شجاعت را ناشی از خوف انسان از خدا بیان کرد و افزود: هر چه انسان از خدا بیشتر خوف داشته باشد از دیگران کمتر می ترسد و یکی از صفاتی که برای امامان بیان شده اشجع الناس است یعنی در زمان آنها هیچ بشری به شجاعت آنها نبوده است.

آیت الله طباطبایی نژاد هم چنین در توصیه هایی به انس نیروهای مسلح با قران کریم و نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: در هفته یک روایت برای نیروهای خود بیان کنید، نیروهای مسلح باید قرآن کریم و به خصوص آیاتی که به دشمن شناسی آنها کمک می کند را بدانند.

در ابتدای این دیدار مسئول عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان آیه ۴ سوره مبارکه صف را تبیین گر فلسفه وجودی نیروهای مسلح بیان کرد و اظهار داشت: شرایط و بحبوحه کنونی، رسالت نیروهای مسلح را چندین برابر می کند.

وی با اشاره به ۲۴ مهر ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام(ره) برای تاسیس عقیدتی سیاسی ارتش در سال ۵۸ عنوان کرد: ارتش نیاز به یک ارگان مکتبی دارد تا بتواند درس ها و امور دینی را پیگیری کند.

مسئول عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان هدف از این دیدار را تجدید میثاق با مقام عظمای ولایت و رهبر معظم انقلاب و همراهی و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: ارتش همواره با قرآن کریم انس داشته و حافظان فراوانی را نیز تربیت نموده و به ویژه در زمینه نهج البلاغه و برپایی نمازجماعت اهتمام دارد.

مبلغان نسبت به آگاهی جامعه از مباحث دینی اهتمام داشته باشند

مبلغان نسبت به آگاهی جامعه از مباحث دینی اهتمام داشته باشند

مبلغان نسبت به آگاهی جامعه از مباحث دینی اهتمام داشته باشند

مبلغان نسبت به آگاهی جامعه از مباحث دینی اهتمام داشته باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha