پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
.

حوزه/ حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: شرایطی که طلاب و مبلغین در مدارس قرار دارند حقیقتا یک توفیق است و این توفیق یک فرصتی دارد و یک تهدیدی. از این جهت فرصت است که دیده می‌شوید و یک معلم به اندازه طلبه دیده نمی‌شود و دیگران از ما الگو می‌گیرند و از جهتی تهدید است که اگر یک حرکت اشتباهی از ما سر بزند به شدت ضریب پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد عصر امروز در نشست مربیان طرح امین ارومیه با دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات شهید آوینی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این جلسات عرض خداقوت به مبلغین و مبلغات طرح امین است.

وی ادامه داد: این ایام نقش اساسی برای اسلام و جبهه مقاومت دارد و هر کدام باید نقش خودمان را ایفا کنیم و شهادت سید حسن نصرالله حقیقتا دل همه ما را سوزاند و باور شهادت ایشان برای ما خیلی سخت است چرا که مقاومت را با سید حسن نصرالله شناختیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: این یک سنت الهی است که هر زمان انسان با مشکلات مواجه شد و از غیر خدا برید و به دل به خدا بست خدای متعال نصرت و یاری‌اش را به انسان نازل می‌کند.

وی عنوان داشت: شرایطی که طلاب و مبلغین در مدارس قرار دارند حقیقتا یک توفیق است و این توفیق یک فرصتی دارد و یک تهدیدی. از این جهت فرصت است که دیده می‌شوید و یک معلم به اندازه طلبه دیده نمی‌شود و دیگران از ما الگو می‌گیرند و از جهتی تهدید است که اگر یک حرکت اشتباهی از ما سر بزند به شدت ضریب پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: طلاب سعی کنند در مکان‌ها و جاهایی که از دیگر معلمین و ... غیبت و بدگویی می‌شود حضور پیدا نکنند که اثر منفی در مدرسه و تربیت دارد. مراقب باشید برخی جریان‌های مدرسه بر کار تربیتی شما غالب نشود و باید عالمانه برخورد کنیم و البته این مسئله به معنای غرور نیست بلکه برخی گفتارها در شأن ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم در مورد پیامبر اکرم می‌فرماید: فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ به مرحمت خدا بود که با خلق مهربان گشتی و اگر تندخو و سخت‌دل بودی مردم از گِرد تو متفرق می‌شدند. و این در مورد ما هم وجود دارد و باید دقت کنیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: خدای متعال سه راه‌کار هم برای پیامبر معرفی می‌کند فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ پس از بدیِ آنان درگذر و برای آنها طلب آمرزش کن و برای دلجویی آنها در کارها با آنها مشورت نما و به خدا توکل کن که خدا آنان را که بر او اعتماد کنند دوست دارد.

وی تصریح کرد: از بازی با بچه‌ها غافل نشوید و امروز طلاب دو وظیفه نسبت به معلمین و دانش‌آموزان دارند و هر دو مهم است و البته معلم و مربی مهم می‌باشد که اگر بر روی یک معلم اثرگذاری داشته باشید می‌توانید روی ده‌ها نفر اثر می‌گذارد و لذا باید کاری را انجام بدهید که ضریب بگیرد و اثرگذاری بیشتری داشته‌باشید.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha