چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی قزوین

حوزه / ظاهری گفت: حوزه علمیه خواهران استان قزوین و کمیته امداد در زمینه‌های فرهنگی اهداف مشترک زیادی دارند که با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و قرآنی این اهداف بهتر از گذشته پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مهندس ناصر ظاهری مدیر کل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان قزوین امروز در دیدار با مسئولین مرکز نیکوکاری حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در حال حاضر چهار مرکز نیکوکاری در حوزه علمیه خواهران استان قزوین مشغول به فعالیت هستند و به خانواده‌های ولی نعمت و نیازمندان در زمینه‌های مختلف معیشتی، مشاوره خانواده و فرهنگی خدمات ارائه می‌کنند

مهندس ظاهری خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران استان قزوین و کمیته امداد در زمینه‌های فرهنگی اهداف مشترک زیادی دارند که با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و قرآنی این اهداف بهتر از گذشته پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲۰ نوع خدمت در کمیته امداد به خانواده‌های ولی نعمت ارائه می‌شود که همگی ریشه قرآنی دارد و در آیات قرآن نیز به آن اشاره و تاکید شده است.

وی اظهار کرد: ظرفیت حوزه علمیه خواهران قزوین در امور تبلیغی بسیار ارزشمند است و باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق استفاده کنیم که این کار به افزایش محسنین و نیکوکاران جامعه نیز کمک خواهد کرد.

خانم متین قورچی بیگی از اساتید حوزه علمیه خواهران استان قزوین نیز در این دیدار اظهار کرد: حوزه علمیه و کمیته امداد در مسیر خدمت رسانی در فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و رسیدگی به امور فرهنگی خانواده‌ها تمام توان خود را به کار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: معیشت خانواده‌ها قابل جبران است، ولی خطر فرهنگی تهدید بسیار جدی محسوب می‌شود که اگر مورد توجه قرار نگیرد، آسیب خواهیم دید، لذا بایستی اهمیت خانواده و خانواده محوری برای عموم جامعه تبیین شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت طلاب برای ارتقای فرهنگی و دینی مددجویان بسیار تأثیرگذار است که باید از این توانمندی استفاده و به خانواده مددجو خدمات ارائه کنیم.

در این بازدید که همزمان با جمع آوری کمک‌های مالی و نقدی برای بانوان و کودکان مقاومت بود، درباره طرح‌های فرهنگی قابل اجرا توسط حوزه علمیه خواهران نیز بحث و گفت‌وگو شد.

همچنین طرح‌های مشاوره دوران عقد، رصد و آسیب شناسی مشکلات نو عروسان و نشست‌های تکمیلی جشن تکلیف دختران، از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

لازم به ذکر است تا کنون مبلغ ۲۲میلیون تومان نقدی و سه قطعه طلا و کالاهایی نظیر پوشاک و تنقلات توسط طلاب و خانواده‌ها برای کمک به جبهه مقاومت جمع آوری شده است.

حوزه علمیه خواهران و کمیته امداد در زمینه‌های فرهنگی اهداف مشترک زیادی دارند

حوزه علمیه خواهران و کمیته امداد در زمینه‌های فرهنگی اهداف مشترک زیادی دارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha