چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
حجت‌الاسلام نیکزاد

حوزه/ حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: باید برای تربیت متعالی دانش‌آموزان همت کنیم. این تربیت در مسیر مشخص و با رسالت معلمی قابل دستیابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام "نیکزاد" امروز در همایش گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در ارومیه که در سالن نیلوفر این شهر برگزار شد، اظهار داشت: باید برای تبدبل واقعیات به حقیقت تلاش کنیم و این تنها با همراهی اولیا و مربیان محقق می‌شود.

وی افزود: اینکه مدرسه به عنوان خانه دوم شناخته می‌شود، به مفهوم نقش اصلی و محوری خانه است که مدرسه در رتبه بعد قرار دارد.

مشاور وزیر آموزش و پروش تصریح کرد: باید راهبرد و سلوک تربیتی مدرسه و خانه همسان باشد. اولین اصل در تربیت فرزندان، تعیین مسیر تربیتی مشخص و واحد در خانه و مدرسه است.

وی گفت: همزبانی و همسان بودن تربیت در خانه مدرسه نیاز اصلی در هدایت فکری و فرهنگی دانش‌آموزان است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش عنوان داشت: باید انگاره‌های ذهنی در هدایت فرزندان از بین برود و نقش اصلی در این موضوع به تربیت صحیح ختم شود.

وی گفت: باید هر مورد دارای مشکل و ایراد در مباحث تربیتی را با همفکری و همنشینی حل کنیم. باید خانواده و مربیان مدرسه با همدیگر به سمت حل مشکلات تربیتی حرکت کنند.

حجت‌الاسلام نیکزاد بیان داشت: باید برای تربیت متعالی دانش‌آموزان همت کنیم. این تربیت در مسیر مشخص و با رسالت معلمی قابل دستیابی است.

وی در پایان گفت: نگاه معلمان به تربیت، درخشان و مترقی است. باید این نگاه تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha