پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
دژکام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، گفت: در نظام تعلیم و تربیت دو هدف ارزشمند آموزش و پرورش باهم پیگیری می شوند اما دربرخی موارد آموزش بیشتر از فرآیند تربیت مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف اله دژکام در جمع روسای آموزش و پرورش سراسر استان، در باشگاه فرهنگیان شیراز، با تقدیر از زحمات فرهنگیان، اظهار کرد: معلمان در فرآیند تعلیم و تربیت دارای یک رسالت خطیر هستند که باید برای به نتیجه رسیدن آن، تلاش کنند.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه در نظام تعلیم و تربیت دو هدف ارزشمند آموزش و پرورش باهم پیگیری می شوند اما دربرخی مواقع آموزش بیشتر از فرآیند تربیت مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: این درحالی هست که مساله پرورش و تربیت بسیار مهم و مقدم بر آموزش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دبستان در اصل ادبستان بوده و ادب و تربیت در اولویت قرار داشته است اما در مقطع دبیرستان هدف تمرین برای دبیر شدن است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه عمل کردن به اخلاق ناصری بسیاری از مشکلات را حل و فصل می کند، خاطرنشان کرد: آداب اجتماعی در کشورهای مختلف متفاوت است لذا باید آداب مسلمانی را به دانش آموزان بیاموزیم لذا در دبستان باید آداب ایرانی مسلمان را به کودکان بیاموزیم.

وی افزود: ما ایرانیان در پنج دهه اخیر پای آداب و رسوم خود ایستاده ایم هر چند دنیا دچار تغییرات شده اما ایران تا کنون از آداب و رسوم خود دفاع کرده است.

در ابتدای این برنامه مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گزارشی از وضعیت تعلیم و تربیت استان ارائه داد.

فرشید قاسمی در این گزارش تاکید کرد: با تلاش های صورت گرفته، خوشبختانه امسال هیچ کلاسی بدون معلم در استان فارس وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha