پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
آموزش و پرورش فارس

حوزه/ اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش فارس در گردهمایی یک روزه مدیران و روسای آموزش و پرورش فارس به تشریح عملکرد و برنامه های سال تحصیلی جدید پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، هر یک از اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان، با تشریح دستاوردهای سال گذشته به ارائه برنامه ها در سال جاری پرداختند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: تقویت هویت ملی تبیین زندگی ایران اسلامی، تقویت عرق به پرچم ملی و سرود ملی و غیره از جمله مواردی است که ایشان بر آن تاکید کردند.

محمد مهدی متحد زاده افزود: مقوله آموزش جدای از مقوله تربیت نیست بلکه این دو جدایی ناپذیرند و با رویکرد تربیتی این فرایند باید دنبال شود.

وی ادامه داد: هر گونه تغییر کاربری کانون های فرهنگی تربیتی تخلف است و اگر این مورد اتفاق بیفتد مجوز کانون مذکور از سوی وزارتخانه باطل می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، با تشریح بخشی از نمرات امتحانات نهایی اظهار کرد:خوشبختانه با تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته بخشی از هدف‌گذاری هایی که در ابتدای سال قبل انجام دادیم در امتحانات نهایی محقق شد.

علیرضا شجاعی پور افزود: تحلیل نمرات نهایی هر یک از مدارس در مناطق، شهرستان ها و نواحی امری ضروری است تا متناسب با شرایط هر مدرسه، برنامه ریزی شود.

وی گفت:پوشش تحصیلی جذب بازماندگان از تحصیل از موضوعات در دستور کار است لذا برای هر دانش آموز بازمانده، یک همکار؛ مدیر یا معاون مدرسه تعیین شود تا پس از فعال شدن سامانه مربوطه، موضوع را پیگیری کند.

شجاعی پور ادامه داد: جشن سپاس و تجلیل از عوامل موثر در ارتقای رتبه علمی استان در سطح کشور به ویژه در کنکور سراسری را، برگزار خواهیم کرد.

معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و پژوهش آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: با توجه به ضرورت پیگیری موضوع حق التدریسی ها در اسرع وقت، مدیران نسبت به بارگذاری اسناد حق التدریسی ها اقدام کنند.

علی علوی افزود: با تلاش های صورت گرفته استان فارس اولین استانی است که حقوق مهر پرسنل رابه وزارتخانه ارسال کرده است.

وی ادامه داد: ابلاغ های پرورشی و نیروهای استثنایی بایدصادر شود ولیست حق التدریسی ها به تایید معاونت های آموزشی برسد.

علوی خاطرنشان کرد: در راستای حل مشکل وسائط نقلیه ادارات، پیشنهاد فروش نقلیه مستهلک و خرید نقلیه جدید را به وزارتخانه ارائه دادیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: رفتار یک مدیر یک مجموعه همواره باید الگویی برای سایر همکاران و دانش آموزان باشد.

مجید بذرافکن افزود: تمام فعالیت های ما در آموزش و پرورش باید با رویکرد تربیتی صورت گیرد و باید خروجی برنامه ها را در میزان و کیفیت تربیتی دانش آموزان جستجو کرد.

وی تصریح کرد: فرآیند آموزشی باید در فضای مجازی پیگیری شود و از این ظرفیت خوب در تبادل تجارب آموزشی و تربیتی انجام شود.

بذرافکن از به کارگیری آموزگار ابتدایی در سایر مقاطع تحصیلی استان خبر داد و عنوان کرد: اگر منطقه نیروی ابتدایی مازاد داشته باشد می تواند با توجه به تخصص آن نیرو در سایر مقاطع از آن استفاده کند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: با توجه به سرعت تحولات مفهوم سواد نیز همواره در حال تغییر است.

رحیم کامیاب افزود: سواد به معنای خواندن و نوشتن نیست بلکه انسان باید دارای سواد رسانه ای، اجتماعی. و...، باشد.

وی ادامه داد: علیرغم پراکندگی استان، در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۸۸۰ سواد آموز را در استان پوشش تحصیلی دادیم.

کامیاب خاطرنشان کرد: سواد آموزی یک فرایند تک بعدی نیست و تنها آموزش و پرورش نمی تواند اهداف نهضت سوادآموزی را محقق سازد بنابراین همه ظرفیت ها باید پای کار بیایند و به جذب سوادآموزان کمک کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: روسای ادارات آموزش و پرورش استان برنامه های هفته تربیت بدنی را به استان ارسال کنند.

سید کاظم حسینی با تشریح برنامه های هفته تربیت بدنی، افزود: طرح «دختران آفتاب ایران» را برای دختران مدارس شبانه روزی عشایری اجرا می کنیم ارسال تجهیزات ورزشی به شهرستان ها، پیاده روی همکاران و خانواده ها، تجلیل از پیشکسوتان، افتتاح سه پروژه ورزشی و تعدادی زمین چمن مدارس، برگزاری ادارات برتر حوزه تربیت بدنی و غیره، از جمله برنامه های هفته تربیت بدنی خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس گفت: اردوهای راهیان نور به زودی آغاز می شود و طی دوماه و نیم بیش از دوازده هزار دانش آموز را به اردوهای راهیان نور اعزام خواهیم کرد.

کاظم اسماعیلی شعار افزود: این اردوها چهار روزه خواهد بود وتلاش می شود هزینه اردوها را از دوش دانش آموزان بر داشته شود.

وی تصریح کرد: مدیران و روسای آموزش و پرورش سعی کنند یادواره شهدا را با شکوه تر از قبل در مدارس و مناطق برگزار کنند.

رئیس اداره ارزیابی و رسیدگی به شکایات اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: در نقل و انتقالات بر اساس امتیاز عمل شود تا با شکایات و اعتراضات مواجه نشویم.

سید خداکرم فلاحی افزود: مدیران باید در همان مناطق پاسخگوی مراجعین باشند تا شاهد حضور آنها در سطوح بالاتر نباشیم.

رئیس اداره حراست اداره کل آموزش وپرورش فارس اظهار کرد: مدیران مدارس به گونه ای عمل کنند که شاهد مشکلات و چالش ها نباشیم و با تدابیر لازمه فعالیت های پیشگیرانه داشته باشند.

جواد ایزدی افزود:در بحث حجاب و عفاف، مدیران بر اساس آیین نامه عمل کنند و پوشش معلمان و دانش آموزان بر اساس دستورالعمل باشد.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش فارس در پدافند غیر عامل در سال قبل رتبه نخست را در استان کسب کرد.

رئیس اداره تعاون وپشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: در موضوع تسهیلات، کارهای خوبی اتفاق افتاد و به اغلب همکاران فرهنگی تسهیلاتی کم بهره اعطا شد.

فرج اله میرزایی افزود: با توجه به اهمیت مسکن، ادارات آموزش و پرورش تعاونی مسکن فرهنگیان را فعال کنند.

رئیس اداره مالی اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: یکی از وظایف روسای ادارات نظارت بر عملکرد مالی و اعتبارات است.

مهدی محمودی افزود:بررسی، تطبیقی و انطباق اسناد مالی با دستورالعمل های مربوطه از مواردی که مدیران و روسا باید در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس اداره امور اداری اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: زمان نقل و انتقالات به اتمام رسیده است لذا روسا، هیچ نامه انتقالی را به استان ارسال نکنند.

مسعود اکبر پور افزود: ابلاغ ها باید به گونه ای باشد که تایید ضوابط شوند لذا اگر این مشکل رفع نشود واریز حقوق ها با مشکل مواجه می شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: پست انجمن اولیا باید در ادارات مستقل بشود تا از حاشیه به متن آورده شود لذا افراد متخصص در این پست منصوب شوند.

حشمت اله وفایی ادامه داد: روسای ادارات با مدیران مدارس در خصوص اهمیت نقش اولیا در امور مدارس گفت و گو کنند.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس در امور بانوان با تشریح فعالیت های این حوزه، گفت: راه اندازی فضای اسکای روم در فضای مجازی و همچنین ایجاد کانال هایی در بستر شاد از جمله فعالیت های امور بانوان است.

فاطمه قاسمی افزود: در راستای فعالیت های شاخص جوانی جمعیت، اتاق مادر و کودک در تعدادی از ادارات آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha