پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان بر اهمیت راه اندازی پارک تولید محتوای دیجیتال دینی تاکید کرد و با اشاره به مطالبه موجود در دنیای امروز، خواست تا با اهتمام و جدیت، ابعاد آن مورد نقد صاحبنظران حوزه بعنوان مرجع دینی قابل استناد در قالب کمیسیون های تخصصی قرار گرفته و با ترسیم چشم انداز محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر این حوزه، به تبیین اهمیت پارک تولید محتوای دیجیتال و ضرورت راه اندازی آن در حوزه علمیه خراسان پرداخت و گفت: در دنیای دیجیتال امروز، احداث ‌پارک‌های دیجیتال معارفی و بهره‌گیری از ظرفیت تبلیغی غنی مستتر در آنها توسط نهادهای فرهنگی و مذهبی که از ظرفیت و زیرساخت‌های لازم برخوردارند، فارغ از آنکه می‌تواند افق جدیدی از انتقال مفاهیم را فراروی مخاطبان بگشاید، می‌تواند باب جدیدی از همکاری را میان گروه‌های خلاق در عرصه دین عینیت ببخشد.

وی با اشاره به ضرورت تولید محتوای مناسب و کاربردی دینی برای انتقال به مخاطب بعنوان اثرگذارترین اقدام در عرصه دیجیتال، تصریح کرد: اگر مجموعه تولیدات، کاربردی و مناسب مخاطب شد، قطعا در جامعه نیز مورد اقبال قرار می گیرد و محتوای کاربردی دینی را همه افراد جامعه در میان یکدیگر ترویج و توسعه می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با اشاره به تولیدات رسانه ای ملی و بین المللی قابل استفاده و بهره برداری، اظهار داشت: هر گامی در پارک تولید محتوای دیجیتال، باید مستند به اسناد بالادستی باشد و در زمینه پارک تولید محتوای دیجیتال دینی نیز، می بایست موضوعات ابتدا در کمیسیون های تخصصی مرتبط از جمله کمیسیون تبلیغ و یا سیاسی اجتماعی به طرح و نقد گذاشته شده تا ضرورت آن تبیین شود.

وی با بیان این که پارک تولید محتوای دیجیتال باید مستند به سیاست های بالادستی باشد، ابراز کرد: حوزه علمیه خراسان و شورای عالی در عرصه تولیدات می بایست سیاست ها را معین نمایند و پس از آن، بر مبنای سیاست ها عمل کنند و یک مرکز حوزوی که مردم نیز بدان اعتماد دارند، پشتوانه آن باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تبیین ضرورت سیاستگذاری های شفاف پارک تولید محتوای دیجیتال، اذعان کرد: باید کار تولید محتوای دینی متعهدانه، با برنامه ریزی و با بهره گیری از نیروهای توانمند ارائه شود.
حجت الاسلام والمسلمین خیاط با اشاره به ضرورت تولید پارک محتوای دیجیتال گفت: معتقدیم تولید محتوای دیجیتال دینی و قابل ارائه امری ضروری بوده و در این راستا می بایست با یک شبکه سازی منسجم، یک شبکه محتوائی تولیدات دیجیتالی با قدرت بتواند در کشور نقش خود را ایفا کند.

وی ادامه داد: دنیای امروز، تشنه تولید محتوای اثرگذار دینی است و بنابراین همه نیروهای توانمند در میدان، می بایست با شناخت دقیق مطالبات موجود، پاسخ این عطش و نیاز موجود را بدهند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha