جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
تصاویر/نماز جمعه شهرستان بدره با حضور پرشور مردم برگزار شد

حوزه/در خطبه‌ای که به مناسبت شهادت سردار یحیی سلوان ایراد شد، بر اهمیت تقوای الهی و استقامت در برابر ظلم و ستم تأکید شد. این خطبه به بررسی وظایف دینی و اجتماعی مسلمانان در شرایط کنونی و ضرورت حمایت از جبهه مقاومت پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین ناظری در خطبه های نمازجمعه با اشاره به اهمیت تقوای الهی و دوری از محرمات، بر لزوم انجام واجبات دینی تأکید کرد. وی با نقل قولی از حضرت امام خمینی (ره) گفت: عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید، و این جمله را به عنوان یادآوری برای همگان دانست که همواره در محضر خداوند قرار دارند. حجت‌الاسلام والمسلمین ناظری به عنوان یک هشدار جدی به مسلمانان مطرح شد که باید در زندگی روزمره خود به یاد داشته باشند که هر عمل و رفتاری در پیشگاه خداوند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین به شهادت سردار سنوار در جبهه حق اشاره کرد و آن را ضایعه‌ای بزرگ برای جبهه مقاومت دانست. وی تأکید کرد که خون پاک شهدا همواره موجب رویش و پیروزی خواهد شد و از مردم خواست تا در حمایت از مظلومان و آوارگان، به ویژه در باریکه غزه و لبنان، کمک‌های خود را دریغ نکنند. او با اشاره به نقش مهم مردم در جمع‌آوری کمک‌های مالی و انسانی، از نهادهای مختلف مانند هلال احمر و کمیته حضرت امام (ره) تقدیر کرد و خواستار همدلی و همکاری بیشتر در این زمینه شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناظری ، به جنایات رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستان‌های صحرایی اشاره شد و این اقدامات به عنوان نمونه‌ای از وحشی‌گری دشمنان معرفی گردید.

خطیب جمعه با تأکید بر اینکه این رژیم حتی به بیمارستان‌های صحرایی که برای کمک به آسیب‌دیدگان جنگ ایجاد شده‌اند، رحم نمی‌کند، به شدت این جنایات را محکوم کرد و خواستار توجه بیشتر جامعه جهانی به این مسائل شد.

وی همچنین از هفته سلامت و هفته بیمه سلامت یاد کرد و از تلاش‌های افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد. او بر اهمیت سلامت جسمی و روحی جامعه تأکید کرد و از همه ورزشکاران و فعالان در این حوزه خواست تا با تلاش‌های خود، به ارتقاء سلامت جامعه کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناظری با تأکید بر استقامت در برابر چالش‌ها و دشمنان، به جوانان و نوجوانان توصیه کرد که با تقوای الهی و استقامت در راه حق، به پیروزی دست یابند و از آموزه‌های دینی برای مقابله با مشکلات استفاده کنند. وی با اشاره به آیات قرآن کریم، بر این نکته تأکید کرد که شرط پیروزی در استقامت و پایداری در جبهه حق است و این استقامت می‌تواند انسان را در برابر وسوسه‌های شیطانی و انحرافات محافظت کند. در نهایت، او با دعا برای پیروزی جبهه حق و نصرت مظلومان، از همگان خواست تا در این مسیر همواره ثابت قدم باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha