شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
علامہ سید جواد نقوی

حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی، در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه خداوند پایداری و ایستادگی مجاهدان در برابر ظلم و ستم را سرمشق دیگران قرار داده است، گفت: شهادت، رشادت و استواری شهید یحیی سنوار در خط مقدم جبهه، جهان را شگفت زده کرده است.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی، رئیس جامعه عروة الوثقی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه خداوند پایداری و ایستادگی مجاهدان در برابر ظلم و ستم را سرمشق دیگران قرار داده است، گفت: شهادت، رشادت و استواری شهید یحیی سنوار در خط مقدم جبهه، جهان را شگفت زده کرده است و سکوت شرم آور جامعه بین‌المللی پیرامون فاجعه غزه بیانگر این واقعیت است که هیچ انسانی بر روی زمین باقی نمانده است.

وی افزود: امروز در دنیا فقط دو طبقه انسان باقی مانده است که دنیا برای آنها مرتع یا شکارگاهی بیش نیست، ولی خداوند متعال برای این دوران طبقه سومی را ارائه کرده است که مجاهدانی مثل حماس در فلسطین، انصارالله یمن، حشد شعبی عراق و حزب الله لبنان از آن تشکیل شده است و خداوند متعال این شخصیت‌های زیبای انسانی را در میان گرگ‌های انسان‌ مانند برجسته کرده و پایداری و مقاومت آنان در برابر ظلم را سرمشق بزرگ قرار داده است.

حجت‌الاسلام سید جواد نقوی، رئیس حماس، شهید یحیی سنوار را نمونه زیبایی از همین شخصیت توصیف کرد و گفت: اسرائیل حتی با شنیدن نام او می ترسید و دشمن آشکارا به ویژگی های متمایز او اعتراف کرد که او هیچ انعطاف و ترسی نداشت و رسانه‌های متخاصم و دشمن همچنان اذعان داشتند که هیچ تضمینی برای بقای اسرائیل در زمان حضور او وجود نداشت و آزادی او را پس از ۲۲ سال زندان یک اشتباه بزرگ اسرائیل می‌دانستند. وقتی بعد از شهادتش گفته شد که الان اسرائیل نجات یافته است، نشان می دهد که او چقدر آدم بزرگی بوده است.

رئیس جامعه عروة الوثقی: شهادت، رشادت و استواری شهید یحیی سنوار در خط مقدم جبهه جهانیان را شگفت زده کرد

رئس تحریک بیداری امت مصطفی توضیح داد: شهید یحیی سنوار طراح و رهبر فکری عملیات طوفان الاقصی ۷ اکتبر۲۰۲۳ بوده است. او این عملیات را با دقت طراحی کرد، مجاهدین را آموزش داد و آن را چنان مخفی نگه داشت که حتی بهترین سازمان های جاسوسی جهان نیز بی خبر ماندند. در تاریخ اسرائیل هیچ کشور عربی دیگری نتوانسته چنین حمله موفقیت آمیزی را با هم انجام دهد و اسرائیل تاکنون نتوانسته به هیچ یک از اهداف خود از جمله آزادی گروگان های خود دست یابد. او نه در یک سنگر بتونی که در خط مقدم نبرد و در حالی که مجروح شده بود به شهادت رسید. رشادت های او جهان را به حیرت واداشت و در همین حال به شهادت رسید و عمرش بزرگ بود و شهادتش بزرگتر.

وی در ادامه تصریح کرد: این مجاهدین در واقع تجسم شخصیت کربلا هستند و اسرائیل به این فکر خام دامن می زند که شهادت یحیی سنوار به حماس پایان می دهد، اما دشمن نمی تواند درک کند که مقاومت یک روح است، که نمی شود با مرگ نابود شود، دشمن باید بفهمد که شهادت این مجاهدان بزرگ باعث تقویت نهضت فلسطین می شود و نسل جدیدی از جوانان را به میدان مقاومت می آورد. به اذن خدا نابودی سپاه ابرهه به دست این ابابیل قطعی و قریب الوقوع است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha