یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
غزه

حوزه / الهام هادی‌نژاد گفت: از تمام ظرفیت‌های سینما برای بیان آنچه که امروز در غزه رخ می‌دهد باید استفاده برد. غزه و لبنان امروز با وحشی‌گری و بمب‌های صهیونیست‌ها مواجه است برای همین به هر طریق ممکن باید جنایات رخ داده را تصویر کرد.

الهام هادی‌نژاد کارگردان فیلم کوتاه در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه گفت: من با فیلم کوتاه «تا صبح» در جشنواره فیلم کوتاه تهران که هم اکنون در حال برگزاری است حضور دارم. این فیلم با محوریت مقاومت تولید شده و ما گوشه‌ای از اتفاقات رخ داده در آن منطقه را در زمانی کوتاه (۱۳ دقیقه) شاهد هستیم. این فیلم به موضوع مادران در غزه توجه دارد. «تا صبح» تلاش دارد ناگفته‌هایی را بیان کند که تا به امروز چندان به گوش نرسیده است.

وی افزود: از تمام ظرفیت‌های سینما برای بیان آنچه که امروز در غزه رخ می‌دهد باید استفاده برد. غزه و لبنان امروز با وحشی‌گری و بمب‌های صهیونیست‌ها مواجه است برای همین به هر طریق ممکن باید جنایات رخ داده را تصویر کرد. سینما و تلویزیون یکی از ابزارهای مهم در این رابطه است. در جشنواره فیلم کوتاه تهران بخش «شاخه زیتون» گوشه‌ای از جنایات رخ داده در غزه و لبنان را تصویر می‌کند.

این فیلمساز بیان کرد: فیلمی که می‌خواهد به غزه و لبنان توجه داشته باشد باید از پرداخت شعاری دوری کند یعنی نگاهی سطحی به موضوعات نداشته باشد فیلم من برای رها بودن از این مشکل تحقیقات فراوانی را پشت سر گذاشت تا زاویه نگاه دوربینمان تکراری نباشد این فیلم جدا از جذابیت‌های معنایی به لحاظ بصری نیز کیفیت بالایی دارد.

هادی‌نژاد تاکید کرد: موضوعاتی که مربوط به مقاومت مردم فلسطین و لبنان می‌شود چندان در جشنواره‌های خارجی فرصت خودنمایی پیدا نمی‌کنند چون این رویدادها تحت نفوذ صهیونیست‌ها است. برای همین فستیوال‌هایی که در کشورمان برگزار می‌شود می‌تواند فرصتی برای دیده شدن فیلم‌های مقاومت باشد به ویژه در بخش بین‌الملل جشنواره، باید سرمایه‌گذاری کافی صورت گیرد تا سینماگران دیگر کشورها نیز با آثار حوزه مقاومت آشنا شوند.

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: فیلمی که قرار است به موضوع مقاومت بپردازد نباید تنها در جشنواره به نمایش درآید، بلکه باید موقعیت دیده شدن آن را برای عموم فراهم کرد. این کار هم به واسطه اکران در سینماها با روش‌های مختلف صورت می‌گیرد البته برای رسیدن به اکران عمومی، سینماهای دولتی می‌توانند محل خوبی برای نمایش فیلم‌های کوتاه باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha