یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
دولت آباد

حوزه/ در نشست پژوهشی به میزبانی مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون دولت آباد، آسیب‌های شغلی زنان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، در نشستی تخصصی که با حضور سرهنگ میرحیدری، استاد دانشگاه و کارشناس ارشد مشاوره، صبح امروز در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون دولت آباد برگزار شد، آسیب‌های ناشی از اشتغال زنان در جامعه مورد واکاوی قرار گرفت.

سرهنگ میرحیدری با استناد به حدیثی از امام علی (علیه السلام) مبنی بر اینکه "عاقل‌ترین انسان‌ها دوراندیش‌ترین آنهاست"، بر اهمیت اندیشیدن به عواقب تصمیمات و به ویژه انتخاب شغل تأکید کرد و افزود: زنان باید پیش از ورود به هر شغلی، به طور جدی به آسیب‌های احتمالی آن و تأثیرات آن بر زندگی شخصی و خانوادگی خود توجه کنند.

این کارشناس ارشد مشاوره، مشاغل بانوان را بر اساس میزان ارتباط با جنس مخالف و نظارت بر محیط کار دسته‌بندی کرده و عنوان کرد: مشاغلی که ارتباط مستقیم با مردان دارند و نظارت کمتری بر آن‌ها اعمال می‌شود، آسیب‌های بیشتری را برای زنان به دنبال دارند.

از جمله آسیب‌های مطرح شده در این نشست می‌توان به دیدگاه منفی جامعه نسبت به زنان شاغل، افتادن در دام تبلیغات شغلی، تعارض بین نقش‌های مختلف زن و عدم آگاهی از حقوق شغلی اشاره کرد.

میرحیدری در ادامه، راهکارهایی برای کاهش آسیب‌های شغلی زنان ارائه داد که از جمله آن‌ها می‌توان به انتخاب مشاغلی با کمترین ارتباط با جنس مخالف، کسب مهارت‌های زندگی مانند خودآگاهی و مدیریت هیجان و تفکر خلاق اشاره کرد.

در پایان این نشست، سرهنگ میرحیدری به سوالات حاضرین پاسخ داد و بر اهمیت آگاهی‌بخشی به زنان در خصوص حقوق و مسئولیت‌های شغلی تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha