یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
امام جمعه اصفهان

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: نبود آینده نگری در تعداد رشته ها، ارائه رشته هایی که مورد نیاز جامعه نبوده و تعداد جذب دانشجویان در هر رشته سبب بروز نارضایتی در جامعه به خصوص در بین خانواده های فارغ التحصیلان به دلیل نبود شغل می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با رئیس و کارکنان دانشگاه علمی کاربردی اصفهان با بیان پیشرفت های کشور در زمینه توسعه مراکز دانشگاهی پس از انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه پس از انقلاب بسیار توسعه یافت البته باید برای رفع برخی مسائل و نواقص در حوزه آموزش عالی و دانشگاه ها نیز تلاش کرد.

وی با اشاره به تفاوت روند آزمون ورودی دانشگاه ها در داخل و خارج از کشور به مسئله تفکیک رشته ها متناسب با بانوان پرداخت و عنوان کرد: وزارت علوم باید روی این مسائل نظارت داشته باشد و از رشته هایی که کاربرد و زمینه کار در جامعه ندارد به ویژه برای بانوان پرهیز کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر بروز آسیب های اجتماعی با وجود فارغ التحصیلان فاقد شغل و عدم ورود فارغ التحصیلان به کارهای مهارتی تصریح کرد: ما به هر نوع شغلی در جامعه و کشور خود نیاز داریم و تنها به افراد پشت میزنشین نیاز نیست به دلیل این که ظرفیت دولت برای جذب نیرو محدود است.

وی کسب علم، بدون تدبیر را سبب آسیب دانست و گفت: باید از ارائه رشته هایی که کاربردی ندارند اجتناب کرد.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: نبود آینده نگری در تعداد رشته ها، ارائه رشته هایی که مورد نیاز جامعه نبوده و تعداد جذب دانشجویان در هر رشته سبب بروز نارضایتی در جامعه به خصوص در بین خانواده های فارغ التحصیلان به دلیل نبود شغل می شود.

وی خاطر نشان کرد: در رشته های دانشگاهی باید هم علم و هم کاربرد وجود داشته باشد و در رشته های مورد نیاز جامعه از اساتید خوب استفاده شود.

امام جمعه اصفهان این گونه تربیت نمودن انسان ها را ضرر برای دین، مملکت و آینده جامعه عنوان کرد و ادامه داد: سعی کنید در دانشگاه علمی کاربردی اساتید، کارکنان و دانشجویان خوب و با استعداد را جذب کنید و در گزینش، افرادی که به نفع مملکت هستند جذب شوند، به ویژه درباره اساتید بسیار دقت کنید افرادی جذب دانشگاه نشوند که همان حرف های رسانه های غرب را برای دانشجویان تکرار کنند.

وی افزود: درصدد این باشید که می خواهید یک کار علمی و ارزشمند برای کشور خود کنید، کشور اسلامی که در برابر دنیای کفر ایستاده است و باید سربلند باشد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: جمهوری اسلامی هشت سال با تمام دنیای کفر بدون اسلحه مقابله کرد و بیش از چهل سال در برابر نظام سلطه ای که می خواهد کشورهای اسلامی مرده باشند ایستادگی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان وادادگی و سستی حکام عرب در کشورهای اسلامی و عدم کمک به مردم مظلوم غزه را سبب شرمساری بیان کرد و گفت: اگر مقابله خوبان در برابر پلیدان نبود زمین فاسد می شد، همان گونه که خداوند در قرآن کریم می فرماید " وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ ".

وی خاطر نشان کرد: بنابراین اگر جلوی رژیم صهیونیستی گرفته نشود آنها از نیل تا فرات را خواهند گرفت و بخشی از این سرزمین شامل کربلا و نجف نیز می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: باید به حکام عرب و برخی از کشورهای اسلامی این نهیب زده شود تا طرفداری از باطل نکنند و حداقل سفارت های خود را در اسراییل تعطیل کنند، اما این کار را انجام نمی دهند زیرا مقهور استکبار هستند، در حالی که مسلمانان حق ندارند مقهور غیر خدا باشند.

در ابتدای این دیدار غلامرضا مالکی، رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی استان اصفهان، گزارشی از وضعیت و عملکرد این دانشگاه ارائه کرد و اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است و از مهر ماه سال ۱۳۷۱ کار خود را در حوزه آموزش های مهارتی شروع کرده است.

وی افزود: این دانشگاه با بخش خصوصی همکاری می کند و سال گذشته ۷۳ درصد فارغ التحصیلان آن جذب بازار کار شدند و تفاوتی که این دانشگاه با سایر دانشگاه ها دارد آن است که ۷۰ درصد دروس آن عملی بوده و این مراکز به طور عمده مراکز ماموریت محور هستند.

مالکی از کاهش کد رشته ها در دانشگاه علمی کاربردی نیز خبر داد و گفت: الزامی که اخیرا برای مراکز علمی کاربردی درنظر گرفته شده این است که هیچ مرکز آموزشی کد رشته جدیدی اضافه نکند مگر آن که به دانشجویان خود ضمانت کسب شغل و تعهد ایجاد اشتغال بدهند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه فعالیت های فرهنگی، دانشگاه علمی کابردی از مراکز موثر بوده و در زمینه قرآن و عترت دانشجویان ما در بین تمام مراکز آموزش عالی و دانشگاهی حائز رتبه برتر شده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha