یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

حوزه/ آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با وزیر کشور و استاندار جدید خراسان رضوی، توصیه‌هایی در رابطه با خدمت هر چه بهتر در این استان به مردم و آستان امام رضا(ع) مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در دیدار با مؤمنی وزیر کشور و مظفری استاندار جدید خراسان رضوی، ضمن تبریک به وی بابت کسب توفیق خدمت به آستان حضرت رضا(ع)، اظهار داشت: معتقدم هرکسی در این سرزمین توفیق عهده‌داری مسئولیت و خدمت پیدا می‌کند، پیش‌تر حکم خادمی‌اش را خود حضرت امضا کرده‌اند زیرا هر خدمتی در این سرزمین، خدمت مستقیم به امام رضا(ع) است.

وی، توجه به تکمیل آزادراه حرم تا حرم و احداث قطار سریع‌السیر مشهد ـ تهران را دو موضوع حائز اهمیت برای دولت عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه مشهد اسیر شرکت‌هایی شده که به میزان نیاز به مردم بلیت نمی‌دهند تا مردمی که مجبور هستند، به قیمت‌های بالا بلیت تهیه کنند و آنان سود خودشان را ببرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تأکید کرد: بنده در مسائل عزل و نصب هیچ دخالتی نکرده و نمی‌کنم، زیرا نظر حضرت آقا این است که در عزل و نصب‌ها ورود نکنیم.

توجه به هنجارهای فرهنگی و هویت امام رضاییِ استان

وی با بیان اینکه مدیریت استان الان در اختیار شماست و شما هم اجرا کننده سیاست‌های دولت هستید، یادآور شد: در مدیریت استان باید توجه داشته باشید که دو محور ممانعت از توسعه منکرات و ناهنجاری‌های فرهنگی و حفظ هویت امام رضا(ع) در این شهر و استان بسیار مهم است.

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: این شهر مال امام رضاست و اولین شهروند این شهر هم شخص امام رضا(ع) بودند، از این رو هویت امام رضا(ع) در جهات مختلف مدیریت شهر و استان همچون ساخت و ساز، مدیریت شهری و مسائل اجتماعی باید رعایت شود.

وی با بیان این‌که مراقب برخی جریان‌ها با شعارهای زیبا باشید، یادآور شد: عده زیادی از سرمایه‌داران به واسطه حضور میلیونی زائر در مشهد و استان و همچنین حضور سالانه حدود هفت میلیون زائر خارجی و برای بهره‌برداری اقتصادی از آنان، در مشهد سرمایه‌گذاری کردند که برخی از آنان هویت امام رضا(ع) را هدف گرفته است.

مؤمنی وزیر کشور نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، موضوعات فرهنگی را از موضوعات مهم برای دولت برشمرد و گفت: این قبیل موضوعات، موضوعاتی گسترده و فرادولتی است که همراهی و همکاری همه نهادها را می‌طلبد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha