یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
فولادی

حوزه/سرهنگ محمدحسین فولادی در نشست ستاد هماهنگی پشتیبانی راهیان نور، از تغییرات مثبت در تخصیص اعتبارات یادمان‌ها در دولت سیزدهم و پیشرفت‌های چشمگیر در پروژه‌های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، سرهنگ محمدحسین فولادی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، در نشست ستاد هماهنگی پشتیبانی راهیان نور، به تحولات مثبت در زمینه یادمان‌ها اشاره کرد و گفت: تا قبل از دولت سیزدهم، اعتبارات به صورت قطره‌چکانی به ما اختصاص می‌یافت و پروژه‌ها ممکن بود سال‌ها طول بکشد.

وی یادمان شرهانی را نماد مظلومیت فرزندان ایلام و رزمندگان اسلام دانست و افزود: با حضور استاندار محترم ایلام، آقای بهرام نیا که خود رزمنده دفاع مقدس هستند، نگاه‌ها تغییر کرد. در سفرهای شهرستانی، اولین نقطه‌ای که به آن مراجعه می‌شد، یادمان شهدا بود و دستورات لازم برای رفع مشکلات این یادمان‌ها صادر می‌شود.

فولادی همچنین به پیشرفت‌های قابل توجه در یادمان‌ها اشاره کرد و گفت: یادمان شرهانی پس از حدود ۱۲ سال تکمیل شد اما هنوز مشکلاتی در جاده دسترسی وجود دارد که در حال پیگیری است. برای تأمین آب شرهانی، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی درباره یادمان قلاویزان نیز گفت: این یادمان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حسینیه آن به عنوان یک مکان مناسب برای برگزاری نماز جمعه و در مسیر اربعین قرار دارد. انتظار داریم که برنامه و بودجه سهمی به مهران اختصاص یابد.

فولادی همچنین از هزینه ۳۰ میلیارد تومانی برای یادمان جندالله خبر داد و گفت: این یادمان به یک پایگاه استراتژیک برای پشتیبانی از اربعین تبدیل خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر اعتبارات امسال به صورت صد در صد تخصیص یابد، هیچ یادمانی در سال ۱۴۰۳ ناقص نخواهد ماند و همه پروژه‌ها تکمیل خواهند شد. همچنین، موزه دفاع مقدس به پایگاهی برای آموزش و پرورش تبدیل شده و در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha