شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ |۲۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 26, 2024
1

حوزه/ مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مـتأسفانه عواقب نامطلوب تک فرزندی هنوز به درستی در جامعه تبیین نشده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت‌الاسلام محمد تقی شفیعی، طی سخنانی در همایش تخصصی ویژه خانواده و اولیای دانش آموزان در سالن شهدای کلاچای، با اشاره به اهمیت توجه به مسایل دارای اولویت جامعه اظهار داشت: جمعیت جوان و سرمایه انسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان مؤثر بر توسعه هر کشور از اهمیت خاصی برخوردار است که بستر خلاقیت و پویایی در ابعاد مختلف توسعه اقتصادی و اجتماعی را برای آن کشور فراهم می‌کند.

وی با اشاره به مسئله خانواده، فرزند آوری و تربیت فرزند گفت: در حوزه فرزند آوری یکی از چالش‌های بزرگ که با آن مواجه هستیم اقتصاد است که در صورت حل مسئله اقتصادی مردم به فرزند آوری روی می‌آوردند.

وی افزود: اقتصاد و معیشت یک عامل مهم و یکی از متغیرهای تأثیر گذار در ازدواج کاهش فرزند آوری است که امیدواریم موانع فرزند آوری در کشور رفع شود.

مدرس حوزه و دانشگاه همچنین با بیان این که برگزاری این همایش‌ها گام مهم و اساسی در راستای رشد و تعالی نظام خانواده و اهمیت فرزند آوری را به دنبال خواهد داشت، ابراز داشت: خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی در این زمینه نقش پر رنگی دارد ضمن اینکه دستگاه‌های حاکمیتی باید تلاش کنند سیاست‌های تشویقی و ترغیبی در راستای فرزند آوری در جامعه فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: عواقب و آثار سو تک فرزندی در آینده جامعه به درستی تبیین نشده و بسیاری از خانواده‌ها نسبت به تبعات آن از جمله چالش‌های عاطفی فرزندانشان واقف نیستند.

حجت‌الاسلام شفیعی با تاکید بر اینکه گیلان اولین استان پیر کشور است که در تله باروری افتاده است، گفت: ما باید برای جلوگیری از چالش پیری تلاش کنیم و در این راستا مسئولان به درستی به برنامه ریزی بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha