دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌مقدم، ادامه راه شهدای مقاومت در مقابله با تجاوز و نسل‌کشی‌های اسرائیل را وظیفه‌ی تمامی انسان‌ها دانست و تصریح کرد: براساس روایات کسی که در برابر جنایات اسرائیل بی‌تفاوت باشد، مسلمان نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا ایمانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت یاد رهبران شهید جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله و یحیی سنوار بیان کرد: اگر چه در پی شهادت رهبران جبهه مقاومت، قلب آزادگان جهان آزرده شد ولی به لطف خداوند خللی در پیشروی جبهه حق ایجاد نخواهد شد. همانطور که شهید مظلوم و مقتدر سیدحسن نصرالله شاگرد شهید سیدعباس موسوی بود و راه او را به درستی ادامه داد، طبیعتاً طی این مدت تقریباً سی و یک ساله‌ای که رهبری حزب‌الله را بر عهده داشته است ده‌ها هزار رزمنده مجاهد، حرفه‌ای و فدایی را تربیت کرده است که با قوت اهداف راستین حزب‌الله را پس از او دنبال می‌کنند و نمی‌گذارند در غیاب سیدحسن نصرالله آشفتگی یا ایرادی در کارها ایجاد شود.

جبهه مقاومت متوقف نمی‌شود

نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خراسان رضوی ادامه داد: سیدحسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود خطاب به نیروهای حزب‌الله بر این نکته تصریح کرد که «من زیاد بین شما نخواهم ماند ولی بدانید که اگر دشمن حمله کند و سران عالی‌رتبه حزب‌الله از میان بروند و حتی من هم از دنیا بروم، تدابیری اندیشیده شده است که راه حزب‌الله و جبهه مقاومت ادامه پیدا کند و این پرچم زمین نیفتد».

وی با اشاره به برکت و آثاری که جوشش خون یک شهید در پی دارد، افزود: در روایت نقل شده است نخستین قطره خون شهید که بر زمین می‌ریزد خداوند این شهید، پدر و مادرش را مشمول لطف و رحمت ویژه قرار می‌دهد و نمی‌گذارد که خون ریخته شده این شهید ضایع شود و از بین برود. بی‌شک خون شهید برکت دارد و ادامه پیدا می‌کند؛ همانگونه که پس از شهادت «حاج عماد مغنیه»، «سید عباس موسوی »، «شهید شیخ راغب حرب» و دیگر بزرگان جبهه مقاومت، فعالیت‌های برحق جبهه اسلام متوقف نشد بلکه نسل جدیدی از جوانان اهل مقاومت و فدایی اسلام و انقلاب جایگزین آنان شد و راه خدا پرقدرت ادامه یافت اکنون پس از شهادت سیدحسن نصرلله و یحیی سنوار نیز چنین خواهد شد.

*کسی که در برابر جنایات اسراییل بی‌تفاوت باشد، مسلمان نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌مقدم، ادامه راه شهدای مقاومت در مقابله با تجاوز و نسل‌کشی‌های اسرائیل را وظیفه‌ای تمامی انسان‌ها دانست و بیان کرد: اعضای جبهه مقاومت و رهبران بزرگ آن در مسیر مبارزه با تحرکات غیر انسانی اسرائیل غاصب جان می‌سپارند و تکه تکه می‌شوند و به این شیوه راه را دنبال می‌کنند؛ بر همگان ضرورت دارد که مسیر آنان را ادامه دهند؛ این وظیفه برای مسلمانان سنگین‌تر است چرا که پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرموده است:« کسی که صبح از خواب بیدار شود و تصمیم نداشته باشد که مشکلی از مشکلات جامعه اسلامی را برطرف سازد و نسبت به امور مسلمین اهتمام نورزد، مسلمان نیست» حتی نسبت به ظلمی که به غیر مسلمانان وارد می‌شود نیز نباید بی‌تفاوت بود چه رسد به چند ده هزار زن، کودک و انسان‌های مسلمان بی‌گناهی که در غزه شهید شدند و بیش از ۹۰ هزار نفری که مجروح شدند.

نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خراسان رضوی اظهار کرد: در عملیات خصمانه رژیم صهیونیستی و انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها در لبنان نیز مجروحان زیادی برجای ماند که در خیلی از موارد منجر به قطع عضو دائم یا نابینایی شد. انسان در خصوص ترورهای رژیم خبیث، منحوس، نامشروع و کودک‌کش صهیونیستی نباید بی‌تفاوت باشد.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان را بر همه امت اسلامی فریضه اعلام کرده اند، عنوان کرد: بر این اساس مقابله با دشمن همواره در موقعیت و زمان مناسب باید صورت بگیرد تا دشمن جری‌تر نشود. امام خمینی رضوان‌الله‌علیه فرمود «دشمن همانند سگ می‌ماند، اگر به تو حمله کرد و تو فرار یا عقب‌نشینی کردی، او به دنبالت می‌آید و بیشتر به تو آسیب می‌زند و اگر پنجه‌ای بر صورتت نکشد حداقل لباست را پاره می‌کند ولی اگر دشمن به تو حمله کرد و تو ایستادگی کردی و در چشمش زل زدی، او متوقف می‌شود و برمی‌گردد»؛ دشمن این‌طوری است، نباید در مقابلش بی‌تفاوت بود و یا اهمال کرد.

*ضرورت پرهیز ار تطبیق‌دهی پیشامدهای اخیر منطقه و جهان با علائم ظهور

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم اظهار کرد: مردم نباید با برخی افراد که اتفاقات اخیر در سطح منطقه و جهان را جزو علائم ظهور برشمارند. امام باقر علیه‌السلام و سایر ائمه معصومین علیهم‌السلام به شدت از تطبیق‌دهی قطعی پیشامدها و وقایع با علایم ظهور نهی کرده‌اند؛ از سویی دیگر نیز اینگونه سخنان آب به آسیاب جریان‌های انحرافی مانند انجمن حجتیه، تشیع انگلیسی و ... می‌ریزد بر این اساس ضروری است که از همراهی با اینگونه جریان ها پرهیز کرد.

انتهای پیام/۶۳/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
    0 0
    مرگ بر رژیم کودک کش صهیونیستی اسرائیل غده ‌ی سرطانی.
  • حسن IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
    1 0
    تا انجا که می دانیم اعتقاد به باری تعالی و اقرار شهادتین ملاک مسلمانی است
  • عباس IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
    1 0
    با سلام این تعبیر که سخنران محترم اظهار کرده اند دارای شبهه و ابهام می باشد!!!! مناسب تر این است که گفته شود چنین فردی منحرف و گناهکار است نه اینکه مسلمان نباشد؟
  • عباس IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    با سلام لطفا کلمه میلمان در متن انتقادی ارسالی ... را به مسلمان تغییر و اصلاح نمائید. ممنونم --------------------------------------------------- این تعبیر که سخنران محترم اظهار کرده اند دارای شبهه و ابهام می باشد!!!! مناسب تر این است که گفته شود چنین فردی منحرف و گناهکار است نه اینکه مسلمان نباشد؟
  • احمد IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    مفهوم «لیس بمسلم» در احادیث جمعه گذشته یکی از ائمه محترم جمعه در مقام تشویق مردم به شرکت در انتخابات، از حدیث « مَنْ أَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ ».[1] استفاده کرد. بیان ایشان را در قالب استدلال زیر می توان خلاصه کرد: صغری: عدم شرکت در انتخابات، مصداق عدم اهتمام به امور مسلمین است. کبری: هرکس به امور مسلمین اهتمام نورزد مسلمان نیست. نتیجه: هر کس در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست. با توجه به این که در خصوص تعبیر«لیس بمسلم» که در حدیث بالا ذکر شده و در کبرای استدلال، از آن استفاده شده، سوالات و اشکالاتی در فضای مجازی مطرح شده است، در این یادداشت توضیحی در این باره ذکر می شود. برخی اشکال کرده اند که اگر حدیث درست باشد باید بگوییم 70 درصد مردم فلان استان، یا نصف مردم ایران، مسلمان نیستند، چون در انتخابات شرکت نکرده اند. در پاسخ به این اشکال باید گفت تعبیر «فلیس بمسلم» در احادیث تعبیر شایعی است و در موارد مختلف به کار رفته است. یکی از این موارد عدم اهتمام به امور مسلمین است. مرحوم کلینی بابی را با عنوان«الاهتمام بامور المسلمین و النصیحة لهم و نفعهم» [2] در کافی منعقد کرده و در سه حدیث اول و چهارم و پنجم تعبیر «فلیس بمسلم» دیده می شود. دو حدیث از این احادیث، معتبر و صحیح است. مرحوم شیخ طوسی نیز در کتاب تهذیب الاحکام مشابه این احادیث را به سند معتبر و صحیح، ذکر کرده است[3]. این تعبیر در احادیث دیگر در مورد فریب دادن دیگران نیز آمده است)مَنْ غَشَّ النَّاسَ فَلَيْسَ‏ بِمُسْلِمٍ)[4]، و نیز در مورد کسی که زکاتش را نمی پردازد(مَانِعُ الزَّكَاةِ كَآكِلِ الرِّبَا وَ مَنْ لَمْ يُزَكِّ مَالَهُ فَلَيْسَ‏ بِمُسْلِمٍ)‏[5] و نیز در مورد کسی که قسم دیگری به خدا را نمی پذیرد(مَنْ حُلِفَ لَهُ بِاللَّهِ فَلْيَرْضَ وَ مَنْ لَمْ يَفْعَلْ فَلَيْسَ‏ بِمُسْلِمٍ)[6].
  • محمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم بنابر این مسلمان کامل نیست