دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
همایش طلیعه حضور یزد

حوزه/ همایش طلیعه حضور یزد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران، در جمع طلاب جدید الورد استان یزد در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، در همایش طلیعه حضور استان یزد،گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، به عنوان یکی از نیکوکاران و الگوهای برجسته زمانه، تجسمی از خوبی‌ها و فضائل انسانی است و در دنیای امروز، حفظ این نعمت‌های الهی افتخاری بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یزدی‌ها همواره در تاریخ اسلام و تشیع، جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند و این مسئولیت بر دوش آن‌هاست که این میراث را به درستی پاس دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل تصریح کرد: در بررسی جایگاه یزدی‌ها در پیشگاه خدا، باید گفت که هر انسانی در این دنیا بر اساس اعمال و نیت‌های خود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، به‌ویژه در مورد علم و دانش، یزدی‌ها همواره پیشتاز بوده‌اند.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه قم، که امروز یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی شیعه در جهان است، ریشه در تلاش‌های افرادی چون مرحوم آیت‌الله عبدالکریم حائری یزدی دارد، او بنیان‌گذار حوزه علمیه قم بود و تأثیر عمیقی بر گسترش علوم دینی و تربیت طلاب جوان گذاشت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور بیان کرد: امروز اگر در یمن قیام و در غزه فریاد «یا حسین» بلند است، این‌ها برگرفته از آموزه‌های روحانی شیخ عبدالکریم حائری است که امام خمینی (ره) از شاگردان ایشان بودند و این اندیشه‌ها و آموزه‌ها، همچنان در دل مسلمانان و به‌ویژه شیعیان زنده و پویا است.

وی تصریح کرد: دعای معروف «خدایا، این موقعیتی که داریم، این موقعیت را از ما مگیر»، نشان‌دهنده‌ی احساس مسئولیت یزدی‌ها در قبال ارثیه‌ای است که به آن‌ها سپرده شده است و در واقع، هم‌نسل‌های شما نیز در این عرصه بوده‌اند، اما خداوند به شما توفیق داده تا سربازان حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل در ادامه گفت: باید یادآور شد که یزدی‌ها همواره در حفظ و گسترش تشیع نقش بسزایی داشته‌اند، در یک روایت از امام رضا (علیه السلام)، آمده است «رحمت خدا بر کسی که کار ما را زنده می‌کند»، این زنده کردن به معنای یادگیری و آموزش علوم دینی است که شما در حوزه علمیه انجام می‌دهید و وقتی مردم معارف و محاسن کلام شما را بشنوند، خود به خود به سوی شما جذب خواهند شد.

وی با اشاره به روایت امام صادق (علیه السلام) بیان کرد: در آن روایت به اهمیت توسل و ارتباط با اهل بیت (علیهم‌السلام) اشاره می‌شود و در این روایت، یک تاجر خراسانی با امام صادق (علیه السلام) دیدار می‌کند و درخواست خدمت به امام را می‌کند، این ارتباط نزدیکی که بین او و امام ایجاد می‌شود، نشان‌ دهنده‌ی ارزش خادمی و خدمت به اهل بیت (علیهم السلام) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل در ادامه تصریح کرد: به‌ویژه، در دنیای امروز که علم و دانش به سرعت در حال گسترش است، وظیفه‌ی شما در یادگیری و انتقال این علوم به دیگران بیش از پیش حس می‌شود، به عبارت دیگر، شما در دستان خود آینده‌ی معارف دینی را دارید و باید با اخلاص و جدّیت به این وظیفه‌ی خطیر عمل کنید.

وی گفت: از طرف دیگر، باید به یاد داشته باشید که این علم، امانتی است که به شما سپرده شده است و همان‌طور که مرحوم آیت‌الله حائری، شهید صدوقی، و آیت‌الله خاتمی، همگی با تلاش‌های خود در گسترش تشیع و علوم دینی نقش آفرینی کرده‌اند، شما نیز باید این مسیر را ادامه دهید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در پایان گفت: موقعیت شما در حوزه علمیه و نزدیکی به مکان‌های مقدس مانند جمکران و مضجع شریف حضرت معصومه (سلام الله علیها)، فرصتی استثنائی است و شما باید این فرصت را غنیمت بشمارید و با حفظ اخلاق و رفتار نیکو، این میراث گرانبها را به نسل‌های آینده منتقل کنید، امیدوارم خداوند به شما توفیق دهد که در این مسیر موفق باشید و مورد توجه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار گیرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha