دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
لائینی

حوزه / ، حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی گفت: خدمت رسانی در مراکز دولتی به خصوص در بخش بهداشت و درمان باید آبرومندانه و همراه با حفظ کرامت مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران، ضمن گرامیداشت هفته سلامت اظهار داشت: ما در شرایطی به‌سر می‌بریم که در حوزه تولید تجهیزات پزشکی می‌توانیم به خودکفایی برسیم، بنابراین حوزه سلامت باید مثل دفاع و امنیت دانش‌بنیان شود و در حوزه سلامت بهداشت و درمانش مشکلات زیادی داریم.

وی با اشاره به وجود دوگانگی‌ها در بخش دولتی و خصوصی در حوزه سلامت و تعارض منافع، گفت: این تعارض منافع‌ها آسیب‌هایی دارد و حال آن که اگر ما یک نظام مدیریتی مراقبتی و نظارتی درستی داشته باشیم، تعارض دولتی و خصوصی به وجود نمی‌آید.

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: ارائه در خدمات مراکز دولتی باید آبرومندانه باشد و مردم معطل نشوند، نظرم این است که همه را یکدست مثلاً به بخش خصوصی واگذار کنیم، یا اگر خواستیم دولتی باشد انجام کار بر روی یک بیمار نباید به توصیه نیاز داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی نارضایتی پرسنل بهداشت و درمان یا معلمان روی کارشان تأثیر می‌گذارد، از این رو باید این موارد را جدی بگیریم.

امام جمعه ساری تصریح کرد: با این کیفیتی که بیمه سلامت دارد، باید اعتبارات بیشتری تخصیص داده شود تا شرایط شبیه بیمه‌هایی که بدهکار هستند نشود.

وی تأکید کرد: در حوزه سلامت نباید بهره‌برداری سیاسی کنیم، همه جای نظام باید براساس عقلانیت و حکمت پیش برود به‌ویژه در حوزه امنیت و سلامت، عمل شتاب‌زده جایز نیست.

وی یادآور شد: در حوزه سلامت نباید احساساتی عمل کنیم، ضمن آن که می بایست مقدورات خودمان را افزایش بدهیم تا خدمات خوبی ارائه شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha