دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
شاهین صادقی نسب

کارشناس مسائل سیاسی گفت: پیشرفته‌ترین سلاح‌های تهاجمی آمریکایی در مقابل پدافند ما شکست قاطعی خورد و قدرت بازدارندگی کشور را نشان داد.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بعد از هفته‌ها رجزخوانی که می‌خواهیم حمله‌ای به ایران انجام بدهیم و چنین‌وچنان خواهیم کرد شاهد بودیم که شامگاه شنبه ۵ آبان‌ماه تحرکاتی را علیه کشورمان داشت که با برخورد مقتدرانه نیروهای مسلح ما رو به رو شد.

وی ادامه داد: این عملیات نشان داد که پدافند هوایی کشورمان در عملکردی بسیار کم‌نظیر توانست اکثر پرتابه‌های دشمن را خنثی کند به‌طوری‌که حتی مردم ما خواب آرامشان برهم نخورد برخلاف مردم اسرائیل که شب حمله به ایران هم مثل شب‌های دیگر بیدار بودند و با آژیرهای متعددی که در واقع در پی حملات نیروهای مقاومت است مکرر مجبور هستند که به پناهگاه‌ها بروند.

صادقی نسب بیان داشت: شرایط کشورمان به‌قدری آرام بود که تا یک روز بعد از حمله هم بسیاری از مردم حتی متوجه آن هم نشده بودند که این موضوع جای مباهات دارد.

وی افزود: نیروهای نظامی ما به‌خصوص پدافند هوایی کشور در این عملیات گل کاشتند و نشان دادند همان‌طوری که در تهاجم به دشمن به‌خوبی وارد عمل می‌شوند در دفاع از کشور هم این‌گونه می‌درخشند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این دفاع قهرمانانه یک بازدارندگی بسیار قدرتمند را به دنیا نشان داد. به‌هرحال برای همگان مشخص است که آنچه رژیم صهیونیستی در اختیار دارد، تجهیزات و ادوات نظامی است که توسط ایالات متحده تأمین می‌شود و در واقع سلاح‌های آمریکایی و پیشرفته‌ترین سلاح‌های تهاجمی آمریکایی در مقابل پدافند ما شکست قاطعی خورد.

وی تاکید کرد: این پیام روشنی برای دنیا دارد که ایران یک قدرت نوظهور بزرگی در جهان است و غربی ها چاره ای ندارند جز اینکه با این قدرت کنار بیایند و به رسمیت بشناسند.

صادقی نسب ادامه داد: دشمنان باتوجه‌به تخمین‌هایی که از توانایی‌های ایران اسلامی دارند، می‌دانستند که اگر بخواهند عملیات بزرگ و گسترده‌ای را انجام بدهند با پاسخ بسیار وحشتناک ایران روبرو خواهند شد، لذا همین محدود بودن عملیات نشان از ترس و واهمه آن‌ها دارد.

وی افزود: آمریکا مجبور بود که از طریق رژیم صهیونیستی یک عملیاتی را انجام بدهد؛ چون در صورت عدم واکنش تمام بازدارندگی آن‌ها می‌شکست.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: در کنار محدود بودن این عملیات، ملت ایران هم نشان دادند که چقدر مقاوم و قدرتمند هستند به‌طوری‌که برخلاف ساکنان سرزمین‌های اشغالی که داخل پناهگاه‌ها رفتند، به پشت‌بام‌ها رفتند و عملکرد قدرتمند نیروهای مسلح خودشان را تماشا کردند.

وی با بیان این که این قدرت را مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم، بیان داشت: رهبری انقلاب شاید بشود گفت در برهه‌هایی به‌تنهایی و یک‌تنه در مقابل فشارهایی که برای کاستن فعالیت‌های نظامی ایران بود ایستاد و امروز نشان داد که این ایستادگی‌های ایشان کاملاً درست بوده است.

صادقی نسب افزود: ایشان همواره تأکید داشتند که ما بایستی بتوانیم بنیه دفاعی خودمان را تقویت کنیم به‌طوری‌که صریحاً فرمودند که بحث موشک‌ها، محور مقاومت و صنایع دفاعی ما قابل‌مذاکره نیست و این را ما امروز به‌خوبی دیدیم به‌طوری‌که درایت و بزرگ‌اندیشی رهبر معظم انقلاب است که ایران عزیز را از پیچ‌وخم‌های گاه خطرناک تاریخی باصلابت و سلامت عبور داده و امروز ما ثمره این مقاومت را می‌بینیم.

وی ادامه داد: امروز دیگر باید کشورهای بزرگ دنیا به‌خوبی متوجه این شده باشند که با ایرانی‌ها زبانی جز ملایمت و گفتگو نمی‌توانند انتخاب کنند.

صادقی نسب با بیان این که قدرت جمهوری اسلامی ایران در جهان تثبیت شده است، گفت: بالاخره به‌زودی ایالات متحده از این منطقه خارج خواهد شد همان‌طوری که چند سالی است که خروج آرام خودشان را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این آمریکا باید حمایت‌های خودش را از رژیم صهیونیستی متوقف کند و قطعاً این رژیم آینده‌ای ندارد و تغییرات بزرگی در منطقه رخ خواهد داد که همه این موارد به برکت مقاومت و به برکت حرکت بزرگی است که ملت ایران انجام داده است.

صادقی نسب تصریح کرد: ما به‌نوعی داریم این عظمت و بزرگی تاریخی خودمان را با محبت، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی احیا می‌کنیم به‌طوری‌که ملت‌های دنیا امروز چشمشان به دستان پرتوان نیروهای ایرانی است و پشتشان به حضور جمهوری اسلامی ایرانی گرم است.

وی چهره مغموم نتانیاهو و جنگ‌طلبان صهیونیستی را موردتوجه قرار داد و گفت: عملکرد دفاعی که شامگاه ۵ آبان‌ماه اتفاق افتاد، تمامی معادلات دشمن را به هم ریخت و همگان به‌خوبی دیدند که پدافند هوایی چگونه در حمایت و دفاع از آسمان ایران پرشکوه قدرتمندانه عمل می‌کند که همه چیز نویدبخش آینده خوب و پرشکوه‌تر برای ایران و برای منطقه خاورمیانه است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: بالاخره به‌زودی این جنگ‌ها و نبردها پایان می‌یابد و این ایران سرفراز است که به‌عنوان قدرت مطلق و برتر منطقه دوران جدیدی از تاریخ خودش را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امین GB ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 0
    درود بر پدافند ایران