دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
کتاب «دختران ایران»

حوزه/ کتاب «دختران ایران» نوشته جمعی از نویسندگان توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «دختران ایران» نوشته جمعی از نویسندگان به تازگی توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب جلد اول مجموعه روایتی از زن ایرانی است که به بازنمایی زندگی زنان تاریخ سازی که هر کدام به نحوی در رشد و پیشرفت کشور موثر بوده‌اند پرداخته است.

در معرفی این کتاب آمده است:

«اولین و مهم‏ترین مؤلفه پیشرفت هر ملتی انسان است؛ همان سرمایه ‏ای که آگاهی‌‏ها، آرمان‏‌ها و انگیزه ‏هایش، او را به‏ سویی می‏ کشاند که دانش، توانایی، هنر و ذوق خود را برای پیشرفت دسته‏ جمعی امتی خرج ‏کند.

تاریخ سرزمین ایران پر از انسان‏ هایی است که در عرصه‏ های مختلف اندیشه و علم، مبارزه سیاسی، هنر، نویسندگی، شاعری، خدمت‏ رسانی و اصلاح اجتماعی، تعلیم و تربیت، رسانه، ورزش، کارگری، کارآفرینی، قانون ‏گذاری، حکمرانی و مطالبه ‏گری در قلمرو روستا و شهر و چه ‏بسا فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران عزیز، تلاش کرده و خودشان را بسط داده‌اند.

انسان‏ هایی که نقش و رسالت انسانی خود را فراتر از عادت‏ ها و روزمرگی ‏ها و فردیت ‏ها درک کرده‏ اند و همین ادراک، آن‏ها را با آدم‏ های اطراف شان متفاوت کرده ‏است. انسان ‏هایی که قرار ندارند و آن‏قدر که در توان شان هست و آن‏گونه که موقعیت شان اقتضا می‏ کند، به فکر حرکت هستند و این حرکت آگاهانه و دردمندانه، خود باعث گشایش‏ های بعدی شده ‏است. آدم‏ هایی که به برکت این دغدغه، در وادی تعالی خویش و خویشاوندان نیز حرکت ایجاد کرده‏ اند.

این انسان‌ها را کجا می‏‌توان یافت؟ دنبال جای خاصی نباید بود. کافیست سری بچرخانیم. در محله، شهر و روستای مان، میان زنان و مردان این سرزمین، بسیاری از این انسان‏ ها را بارها دیده ‏ایم و به ‏راحتی از کنارشان گذشته‌ایم، خصوصاً از کنار زنان شان.

در این کتاب سعی شده‏ است از میان زنانی که در تاریخ معاصر ایران عزیز تاکنون کم‏تر دیده و شناخته شده‏‌اند برخی را به ‏صورت داستانی روایت کنیم. این زنان عمل شان لزوماً شبیه هم نیست و هرکدام کاری انجام می ‏دهند، اما یک روح گرم و گیرا، همه آن‏ ها را شبیه هم کرده‏ است. در وجود هریک از این زنان، شمعی است که از اسارت رکود، جهل، سرگردانی و سرگرمی رهایی یافته و روشن شده و خود می‏تواند شمع ‏های خاموش دیگر را روشن کند. زنانی روشن و روشنایی ‏بخش و مثال‏ زدنی برای زنان و مردان.»

فاطمه خطیب؛ فعال صلح، عضو اتحادیه بین‌المللی امت‌واحده و استاد فیزیک، نیره عابدین‏ زاده؛ قاضی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، هاشمیه متقیان؛ ورزشکار دو و میدانی و قهرمان پارالمپیک، سپیده کاشانی؛ شاعر، نصرت ‏بیگم امین؛ اولین بانوی مجتهده ایرانی، زهرا عجمیان؛ خواهر شهید روح‌الله عجمیان، مرضیه حدیدچی؛ اولین فرمانده سپاه و نماینده مجلس از جمله بانوانی هستند که در این کتاب، معرفی و روایت شده‌اند.

زهرا صادقی؛ کارآفرین روستایی، شهیده طیبه زمانی، زهرا اصغری؛ معلم، خیرالنسا صدخروی؛ بانوی فعال در پشتیبانی دفاع مقدس، عصمت احمدیان؛ کارآفرین موفق و فعال در پشتیبانی دفاع مقدس، مرجان نازقلیچ؛ اولین فرماندر زن ترکمن و شهیده حادثه منا، مریم قاضی سعیدی؛ مسئول گروه جهادی «حسنا» (حامیان مادران باردار) و معصومه اسمعیلی؛ استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی، روان‌شناس و رئیس انجمن علمی مشاوره ایران دیگر بانوانی هستند که در دفتر اول کتاب «دختران ایران» روایت می‌شوند.

این کتاب با ۲۹۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۹۵ هزار تومان عرضه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha