دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه انسان باید ابتدا با رفتار خود و سپس با گفتار، دیگران را به دین دعوت کند، گفت: تأثیرگذاری مثبت در جامعه مشروط بر این است که ابتدا خود فرد متخلق به اخلاق الهی و مسلط بر نفس خود باشد تا بتواند بر دیگران تأثیر بگذارد؛ ازاین‌رو رعایت حجاب و عفاف بانوان در جامعه تأثیرات مثبت فراوانی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی، در دیدار با اساتید و جمعی از طلاب خواهر حوزه علمیه تهران که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار داشت: حضور بانوان در حرم مطهر بانوی کرامت می‌تواند باعث الگوگیری از این بانوی بزرگوار در عمل به وظایف و شناخت تکالیف دینی شود.

امام‌جمعه قم افزود: حضرت معصومه سلام‌الله علیها هم در زمان حضورشان در مدینه و همچنین در مسیر هجرت از مدینه به ایران و در شهر مقدس قم همواره به وظیفه خود عمل نمودند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بانوی کرامت اهدافی را دنبال می‌کردند که برای خاندان عصمت و طهارت از سوی خداوند تبیین و ترسیم شده بود و در راه عمل به این وظیفه لحظه‌ای کوتاهی نکردند.

وی یادآور شد: پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی توسط حضرت در مدینه نشان‌دهنده مقام والای علمی ایشان بود.

آیت‌الله سعیدی در ادامه گفت: محیط فعالیت حضرت معصومه سلام‌الله علیها همواره با سختی و محدودیت‌های مختلفی همراه بود و بعد از شهادت پدر بزرگوارشان و همچنین تبعید برادر بزرگوارشان به خراسان این سختی‌ها بیشتر شد؛ اما حضرت تمام قامت به وظایف خود عمل نمودند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: آثار و برکات این بانوی با کرامت در شهر مقدس قم به‌وضوح نمایان است و باعث شد این شهر مرکز نشر معارف دینی شود و علما، بزرگان و مراجع عظیم‌الشأن در این شهر رشد و تربیت شوند.

وی افزود: تأثیرگذاری مثبت در جامعه مشروط بر این است که در ابتدا باید خود فرد متخلق به اخلاق الهی و مسلط بر نفس خود باشد تا بتواند بر دیگران تأثیر بگذارد.

آیت‌الله سعیدی تأکید کرد: تناقض در رفتار و گفتار نتیجه عکس خواهد داد به همین خاطر باید انسان در ابتدا با رفتار خود و سپس با گفتار، دیگران را به دین دعوت نماید.

وی یادآور شد: حجاب و عفاف بانوان در جامعه می‌تواند تأثیرات مثبتی را ایفا نماید و اولین وظیفه خواهران شناخت وظیفه و شناخت نقش بانوان در جامعه است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: کسانی که در راه کسب معارف دینی قدم برمی‌دارند باید خود را سرباز امام‌زمان (عج) بدانند و خود را آماده امتحانات سخت الهی کنند چراکه امتحانات الهی از سنت‌های خداوند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha