دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
یییی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نقیب گفت: بصیرت داشتن و پیروی از ولایت فقیه از مؤلفه های دانشجوی قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم جشن آغاز سال تحصیلی جدید و خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به صورت همزمان در دانشکده های علوم قرآنی برگزار شد.

وی در این مراسم، ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان جدیدالورود ، جایگاه ویژه دانشجوی قرآنی در کشور، اهداف و برنامه ها، ضوابط و آیین نامه های دانشگاه را مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین نقیب در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافع حرم و جبهه مقاومت و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم یک دانشگاه وقف محور و تنها دانشگاه موقوفه کشور و همچنین تنها دانشگاه تخصصی قرآن کریم در کشور است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، تحصیل و خدمت در این دانشگاه را افتخاری مهم دانست و بیان داشت: قرآن سفره گسترده الهی است. الان در کنار سفره الهی نشسته ایم و باید بتوانیم از پاکیزه ترین و بهترین نعمت هایی که خداوند در این سفره قرار داده است، بهره مند شویم. مهمترین لازمه این امر، داشتن سلامت و عزت نفس است. تلاش کنید نمونه ای از اخلاق قرآنی باشید. کسانی که ما را می بینند، ما را از لحاظ سلامت ظاهر و باطن به عنوان فرد قرآنی بشناسند.

وی گفت: در این دانشگاه همواره تلاش براین است که از بهترین و متخصص ترین استادان هیأت علمی و پاره وقت استفاده گردد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مهمترین وظایف دانشجویان در عرصه علم آموزی اشاره کرد و اظهار کرد: حضور فعال در برنامه های علمی همچون تالیفات مقالات، کتب، مجلات علمی، فرهنگی، آموزشی، حضور در همایش ها، کانون ها و انجمن های علمی و یادگیر معارف ناب قرآن کریم است.

وی با اشاره به نزدیک شدن سالروز مبارزه با استکبار ستیزی و همچنین اتفاقات و رویدادهایی که در منطقه در حال شکل گیری، گفت: امروز استکبار ستیزی به صورت آشکارا در حال وقوع است و با وعده هایی که خداوند به مومنان داده است، قطعا پیروزی نهایی با نیروهای مقاومت و حزب الله خواهد بود و انتظار ما از دانشجوی قرآنی داشتن بصیرت، به روز بودن و پیروی از آرمان های انقلاب و رهبری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha