دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
العبودی

حوزه/ کارشناس عراقی گفت: صهیونیست‌ها به دنبال ساختن یک پیروزی دروغین در برابر آبروی از دست رفته شان در جنوب لبنان و نوار غزه هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، رژیم صهیونیستی چندی پیش در اقدامی تنش‌زا دست به شرارت علیه جمهوری اسلامی ایران زد؛ شرارتی که با حمایت همه جانبه ایالات متحده آمریکا انجام شد. در نقطه مقابل، جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد که این شرارت را بی پاسخ نمی‌گذارد.همزمان با حمله ساختگی و نمایشی رژیم صهیونیستی به چند نقطه در تهران، خوزستان و ایلام که با هوشیاری پدافند هوایی ارتش ایران ناکام ماند رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند؛ زمان آن رسیده محافل سیاسی طرح پایان دادن به جنگ در نوار غزه و مناطق شمالی (جنوب لبنان) را ارائه دهند. بعد از وارد آمدن ضربات سنگین به نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان، مسئولان رژیم صهیونیستی از پایان یافتن تجاوز زمینی خود به این منطقه طی یک یا ۲ هفته خبر دادند. به اذعان محافل صهیونیستی حمله اسرائیل به ایران هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نداشته است.

قاسم سلمان العبودی کارشناس عراقی در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ایران در خصوص پیامدهای این حمله برای اسرائیل اظهار کرد: با توجه به حجم حمله ناامیدکننده صهیونیست‌ها به ایران در سحرگاه روز شنبه این اقدام نسنجیده دارای عواقب و پیامدهای ویران کننده ای برای رژیم صهیونیستی در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: وحدت عرصه‌های مقاومت اسلامی برای پاسخگویی به حماقت صهیونیست‌ها کافی است و از سوی دیگر رژیم اشغالگر این خطر را پذیرفت که پیامی ناگوار و ناامید کننده را به عموم یهود غاصب که از دست حزب راست افراطی به رهبری نتانیاهو عصبانی هستند را برساند. آنها به دنبال ساختن یک پیروزی دروغین در برابر آبروی از دست رفته شان در جنوب لبنان و نوار غزه هستند.

کارشناس عراقی تاکید کرد: علاوه بر این ها پاسخ دندان‌شکن نیروهای مسلح ایران در هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالگری آنها را بیشتر عصبانی کرد.

العبودی با اشاره به پاسخ ایران گفت: با توجه به اهتمام جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای فراوانی که در جبهه‌های جنگ جنوب لبنان و غزه به دست آمده است، ممکن است در حال حاضر ایران از پاسخگویی خودداری کند تا فرصت ضربه زدن نیروهای استکبار به انسجام میدان‌های مقاومت که بار سنگینی بر رژیم صهیونیستی گذاشته شده است را از آنها بگیرد.

کشورهایی که در حمله اسرائیل به ایران همکاری کردند پاسخ خود را از نیروهای مقاومت دریافت می‌کنند

کارشناس عراقی گفت: کشورهای منطقه عربی که به دشمن صهیونیستی اجازه عبور از سرزمین‌هایشان را دادند، در روزهای آینده اهداف مشروعی برای هدف‌گیری نیروهای مقاومت خواهند بود و لزوماً آنطور که همه انتظار دارند، فقط هدف‌گیری نظامی نیست.

وی در این باره تصریح کرد: مثلاً ممکن است یک جنگ اقتصادی رخ دهد، مانند توافقاتی که بین عراق و اردن منعقد شد تا نفت عراق به عمان منتقل شود. ما بر این باوریم که نقض حریم هوایی عراق به این شیوه متکبرانه، نیروهای سیاسی عراق را وادار خواهد کرد تا در بسیاری از مسائل مبرم در روزهای آینده تجدید نظر کنند و این امر قطعا پاسخی به کشورهایی است که به جمهوری اسلامی ایران تجاوز کردند.

حق ایران برای پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی محفوظ و قانونی است

کارشناس عراقی با تاکید بر حق ایران در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها به خاک ایران گفت: حق پاسخگویی برای جمهوری اسلامی ایران مطابق با قوانین بین‌المللی تحت عنوان ماده ۵۱ نظم بین‌الملل به نمایندگی سازمان ملل محفوظ است و این قانون به جمهوری اسلامی اجازه می‌دهد تا از ثروت های مردم ایران را محافظت کند.

وی در پایان گفت: به نظر ما پاسخ ایران در زمین اشغالگران یهودی خواهد بود و زمان و مکان آن را همانطور که رهبری ایران معتقد است بر اساس حفظ حق مردم ایران و دفاع از امنیت و ثبات ملی، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha