دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
طلال عتریسی، استاد دانشگاه بیروت

حوزه/استاد دانشگاه بیروت گفت: بدون شک، ضایعه فقدان وی خسارت بزرگ و جبران ناپذیر است اما او یک مکتب و روش ایجاد کد که همان روش ستم ناپذیری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، طلال عتریسی، استاد دانشگاه بیروت امروز دوشنبه هفتم آبان ماه در همایش «حزب الله زنده است» که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن همایش های غدیر برگزار شد، گفت: شهید نصرالله یک واقعیت جدیدی را در سطح امت اسلامی به نمایش گذاشت. وی از صفر شروع کرد و پا در عرصه عمل گذاشت و جهاد سیاست و مبارزه را آغاز کرد و در گذر زمان به مدارج بالای مسئولیت ارتقا یافت. ایشان در این عرصه به نحوی رشد کرده بود که در تعامل با وضعیت داخلی لبنان و حفظ وحدت و آرامش ملی و مقابله با دشمن به یک حکمت و شجاعت دست یافته بود.

وی افزود: زهد، تواضع، ساده زیستی، معرفت، یقین و هماهنگی ابعاد فکری و عقیدتی و شفافیت اندیشه سیاسی از جمله ویژگی های این شهید است. نقطه مهم شخصیت وی این بود که در یک مرحله مهم از مبارزه با دشمن صهیونیست و وارونه کردن طرح غربی ها در منطقه مشارکت داشت و آن را رهبری کرد.

استاد دانشگاه بیروت گفت: شهید سید حسن نصرالله ضربه سختی بر رژیم صهیونیستی وارد ساخت. وی اندیشه توان رسیدن به پیروزی را در میان لبنانی ها بلکه امت اسلامی احیا کرد. او اندیشه سست تر بودن بنیان اسرائیل از لانه عنکبوت را مطرح کرد و ایجاد فرهنگ پیروزی و خودآگاهی جدید مبادرت کرد.

وی افزود: وقتی به سخنان وی مراجعه کنیم و اندیشه های به کار رفته در کلام ایشان را دنبال کنیم می بینیم که فرهنگ او همان فرهنگ پیروزی است. وی حقیقتا باور داشت که این فرهنگ جزوی از پروژه تمدن اسلامی است. وی باور داشت که ایران پروسه تمدنی را راهبری می کند.

استاد دانشگاه بیروت افزود: یکی از نکات مهم این است که شهید نصرالله را نه فقط لبنانی ها دوست می داشتند بلکه گستره این ارج گذاری از لبنان فراتر رفته است و دلیل این محبت، عزت و کرامتی بود که شهید سید حسن نصرالله به دیگر امت ها انتقال داده بود.

طلال عتریسی ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله ضربات سختی بر پیکره واژگانی چون بردگی، انقیاد و ستم وارد کرد و به همین دلیل وی به عنوان یک شخصیت استثنائی در تاریخ لبنان و حرکت های آزادیخواه شناخته می شود.

وی تاکید کرد: بدون شک، ضایعه فقدان وی خسارت بزرگ و جبران ناپذیر است اما او یک مکتب و روش ایجاد کرد که همان روش ستم ناپذیری بود. فرهنگ شهید سیدحسن نصرالله فرهنگ عاشورا بود که در تمام مناسبت ها آن را گوشزد می کرد. او دارای نگاه استراتژیک و دیدگاه تمدنی اسلامی انسانی بود. او توانایی رهبری جریان بسیار مهم مبارزه و تضعیف رژیم صهیونیستی را داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha