یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
حجت الاسلام سعیدی سپاه

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه دیپلماسی را باید با موضع محکم کلید زد، تصریح کرد: تحریمی بالاتر از عاشورا و شعب ابی طالب که نداریم به همین دلیل اگر در مذاکرات نیز به نتیجه ای نرسیدیم، مقاومت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شامگاه دوشنبه و درآخرین شب از مراسم جشن دهه انقلاب که در مسجد اهلبیت(ع) برگزار شد، با اشاره به این که انقلاب ایران در سال 1342 آغاز حرکت جهانی اسلام به رهبری امام زمان(عج) بود، اظهار داشت: امروز در مقابل سه جبهه صهیونیست، صهیونیسم مسیحی و صهیونیسم وهابی قرار داریم؛ و در هیچ دوره ای مثل امروز شاهد تقابل گسترده ای بین جبهه کفر و حق نبودیم، چرا که ملت و رهبری با انبوهی از جبهه ارتجاع عرب، کفر و صهیونیسم مقابله می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که خداوند 124 هزار پیامبر را مبعوث کرد تا زمینه تکامل انسان ها را فراهم کند، ابراز داشت: اما بشر نمره بدی در این زمینه گرفت و به همین دلیل شاهد وجود ادیان بدلی شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که رهبران الهی با شیوه نرم افزایی و بر اساس تحول گرایی در انسان ها حکومت می کردند، تصریح کرد: امروز تا زمانی که مردم به طور کامل آماده استقبال رهبری الهی نشوند، خداوند آخرین منجی و برگ بنده خود را به بشر ارائه نمی دهد.

وی با اشاره به این که اگر اصل انقلاب به مردم نیاز دارد، بقای آن نیز نیازمند مردم است، ابراز داشت: وقتی امام راحل(ره) فرمود، حصر آبادان باید شکسته شود، اگر مردم سستی می کردند بلایی که سر بنی اسرائیل نازل شد، بر سر ما نیز همان گونه رخ می داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که امروز وزنه سنگین آماده سازی ظهور برگردن ملت ایران گذاشته شده است، تصریح کرد: آمادگی برای ظهور به شکل فردی و اجتماعی است؛ گروهی انسان های خوبی در زندگی شخصی بودند ولی کوچک ترین گامی برای حکومت امام زمان برنداشتند و یک جمله فریاد علیه طاغوت نیاوردند.

سعیدی افزود: اما باید تقدیر کرد از کسانی که در طول بیش از هزار سال گذشته برای زمینه سازی ظهور به ایفای نقش پرداختند.

 

*لازمه شکل گیری ظهور

وی با اشاره به اینکه قطعا باید قبل از ظهور یک حکومت شبیه به حکومت امام زمان(عج) شکل بگیرد تا زمینه ظهور فراهم شود، تصریح کرد: همه کسانی که تمام وجود خود را در قبال کمک به انقلاب گذاشتند و امروز نیز این امر را انجام می دهند، جهاد در راه خدا می کنند چرا که بدون حکومت اسلامی ایران زمینه سازی ظهور شکل نمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه اسلام تکفیری و اسلام سکولاریزه ناقص محسوب می شوند، ابراز داشت: در مقابل آن ها باید نظام دینی شکل می گرفت تا به دنیا اسلام ناب را معرفی کند و جمهوری اسلامی تریبون این پیام به دنیا شد.

 

*اسلام ناب مدل ارائه شده جمهوری اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی مدل اسلام ناب را به دنیا ارائه می کند، تصریح کرد: شخصیت هایی برای شکل گیری و تقویت انقلاب تلاش کردند که آن ها مورد تقدیر هستند.

وی با بیان این که در نقطه مقابل این افراد انقلابی، کسانی نیز بودند که حتی یک رای در نظام جمهوری اسلامی به صندوق آرای نینداختند و یک سخن برای تقویت انقلاب مطرح نکردند و در قبال حوادث انقلاب بی تفاوتی را برگزیدند، افزود: گروه دیگری نیز بودند که انقلاب اسلامی را به چالش کشیدند و به مخالفت پرداختند و با عدول از خط امام راحل(ره) به سمت سازش با دشمنان رفتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در دنیا، اظهار داشت: فیدل کاسترو به رئیس جمهور سابق گفته بود اگر دو عامل اسلام و خمینی را در کوبا داشتیم، قاره آمریکا را فتح می کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: دلیل عداوت دشمنان علیه ما برای این است که شش جنگ توسط آمریکا طی چندسال برای تحقق خاورمیانه جدید برنامه ریزی و اجرا شد اما در هیچ کدام نتوانست به اهدافش برسد چرا که یکی از پایه های شکست آن ها اراده رهبری و ملت ایران بوده است.

 

*ضرورت به کارگیری رویکرد اقتصاد مقاومتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت رویکرد اقتصاد مقاومتی در زندگی های شخصی خود اشاره داشت و گفت: امروز ملت در صحنه آزمون سختی قرار دارد؛ با این حجم مصرف گرایی نمی توانیم به رویارویی علیه دشمنان بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: امروز ملتی که خواستار مقابله با تحریم است، باید پشتوانه اقتصادی داشته باشد و در سبک زندگی خود تغییراتی را ایجاد کند تا قادر به ایستادگی در برابر دشمن باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت مردان و مردم باید در راستای اقتصاد مقاومتی گام هایی را بردارند، تصریح کرد: ما به دنبال شکست هیمنه استکبار جهانی هستیم به همین دلیل باید اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

 

*به دولت باید فرصت داد

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت باید گام به گام همراه با رهبر معظم انقلاب حرکت کند، گفت: باید به دولت فرصت داد تا ان شاالله مطالبات مردم را تحقق بخشند.

 

*رویکرد رهبری در مذاکرات با 1+5

وی با بیان این که رویکرد مقام معظم رهبری در خصو ص مذاکره با 1+5 پذیرش حق غنی سازی و لغو تحریم های ظالمانه دشمنان است، اظهار داشت: دشمن به دلایلی نظیر اثر معکوس تحریم ها، ارتقای کمی و کیفی سوخت ایران در سال های اخیر، شکستن مقاومت، ایجاد شکاف در همگرایی ایران با روسیه و چین و کشورهای عدم تعهد و محدود کردن چرخه سوخت به دنبال مذاکره و توافق با ایران است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر این که دیپلماسی را باید با موضع محکم کلید زد، تصریح کرد: تحریمی بالاتر از عاشورا و شعب ابی طالب که نداریم به همین دلیل اگر در مذاکرات نیز به نتیجه ای نرسیدیم، مقاومت خواهیم کرد.

سعیدی با بیان اینکه 35 سال است که اتکا به دین ملت ایران را مقاوم کرده است، گفت: عدم حمله دشمن و کلید زدن جنگ سخت به دلیل قدرت معنویت ملت است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha