یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 1465
۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
مرکز نور

جمعی از طلاب و فضلای نخبه مدارس علمیه شهرستان دامغان با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از نزدیک با فعالیت های این مجموعه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور در این بازدید با اشاره به تاریخچه و فعالیت های این مرکز از راه اندازی کتابخانه چند زبانه معارف اسلامی به عنوان جدیدترین رویداد مرکز نام برد و اظهارداشت: پایگاه چند زبانه کتابخانه اسلامی نور به زبان های اسپانیولی، ترکی استانبولی، ترکی آذری، روسی و اندونزیایی  با حمایت مقام معظم رهبری آغاز به کار نموده و زبان های انگلیسی، هندی و بنگالی در دستور کار قرار کرده است.

غلامرضا رحمانی افزود: در فاز نخست پنج زبان ترکی آذری، ترکی استانبولی، اسپانیولی، روسی و اندونزیایی در دستور کار قرار گرفته است و هم اکنون سه زبان ترکی آذری، ترکی استانبولی و روسی فعال شده است.

وی بیان داشت: کتابها به دو زبان اسپانیولی و اندونزیایی نیز تا هفته آینده در سایت ارایه خواهد شدو در فاز دوم نیز زبان های انگلیسی، بنگالی و هنری به این مجموعه افزوده خواهد شد.

رحمانی اضافه کرد: در آینده نیز به دلیل تعداد بالای مسلمانان و علاقه مندان به معارف اسلامی به زبان فرانسوی این زبان نیز در اولویت های مرکز قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: در مجموع 270 جلد کتاب به زبان اسپانیولی، ترکی آذری 240 جلد، ترکی استانبولی 320 جلد، روسی 100 جلد، اندونزی 25 جلد که تعداد این کتاب ها هم در حال افزایش است.

رحمانی در ادامه افزود: ایجاد این پایگاه، گام نخست برای ایجاد همافزایی و ارتباط بیشتر نهادها و موسسات فعال در زمینه های معارف اسلامی و عرصه های بین الملل است.

مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور تصریح کرد: هر مجموعه به تنهایی نمی تواند در این عرصه فعالیت جامعی داشته باشد ولی وحدت و هماهنگی موسسات فرهنگی با یکدیگر می تواند منجر به تغذیه مناسب علاقه مندان اسلام در سطح جهان شود.

وی با اشاره به این که این مرکز مجری و حامی این پایگاه به آدرس www.islamic-lib.com  است، گفت: کلیه سازمان ها و نهادهای فرهنگی می توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha