یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
کد خبر: 215950
۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۲

دبیر شورای عالی و برنامه ریزی مسجد مقدس جمکران گفت: در جامعه ای که پایه انقلاب آن بر اساس معارف عاشورایی است، تشکیل اتحادیه موسسات عاشورایی ضرورت دارد.

حجت الاسلام مرتضی وافی در سومین نشست از سلسله نشست‌های عاشوراپژوهی (چهل منزل تا اربعین) با اشاره به مبانی معارف اسلامی، اظهار داشت: اوج معارف اسلامی را معارف عاشورایی تشکیل می‌دهد.

دبیر شورای عالی و برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: بیش از 25 موسسه و مرکز عاشورایی در کشور به صورت جزایر پراکنده در حال فعالیت هستند که عمدتا در حال و هوای محرّم و صفر فعال می شوند و بعد از اربعین سیر حرکت آنها کند می‌شود که باید این اتفاق ناخوشایند برطرف شود.

حجت الاسلام وافی یکی از ظلم‌ها به عاشورا را خلاصه شدن این موضوع در ماه محرم و صفر و به برافراشتن چند پرچم و ریختن چند قطره اشک و برآوردن چند ناله عنوان کرد.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی خیمه تصریح کرد: برگزاری نشستهای عاشورا‌پژوهی باید منجر به علوم کاربردی شود؛ فقط نباید در این مباحث، نظریه‌پردازی کنیم و به صورت تئوریک مباحثی مطرح شود.

خاطرنشان می‌شود، نشست‌های عاشوراپژوهی تحت عنوان «چهل منزل تا اربعین» پنج‌شنبه هر هفته از ساعت 17:30 تا 19:30 در سالن شهید فهمیده واقع در قم ،باجک3، مجتمع فرهنگیان، میدان صادقیه، برگزار می‌گردد.

کلیه علاقه‌مندان به مباحث عاشوراپژوهی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنن‌های 7751423-0251 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha