چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

مدیر حوزه علمیه قم اظهار داشت: حادثه عظیم عاشورا به عنوان حادثه‌ای کم‌نظیر در طول تاریخ دارای پیامهای اعتقادی، عرفانی و سیاسی است.

 

مدیر حوزه علمیه قم اظهار داشت: حادثه عظیم عاشورا به عنوان حادثه‌ای کم‌نظیر در طول تاریخ دارای پیامهای اعتقادی، عرفانی و سیاسی است.مدیر حوزه علمیه قم حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در گفتگو با مرکز خبر حوزه‌های علمیه گفت: قیام سیدالشهدا علیه السلام با هدف ایستادگی در برابر ستمگران انجام گرفت و پیام رسای آن سپردن حاکمیت به کسانی است که شایستگی لازم را داشته باشند.

ایشان با بیان اینکه امام حسین (ع) بدنبال ایجاد امنیت و رفع ظلم و ستم از جامعه در سایه حاکمیت دینی بودند، تصریح کرد: قیام آن حضرت بر این نکته تاکید دارد که اکتفاء به نماز و عبادت، بدون داشتن روح عبادی کافی نیست، زیرادشمنان امام حسین (ع) نیز نماز می‌خواندند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دعوت به دین خدا را هدف حرکت سالار شهیدان ذکر نموده و تاکید کرد: اباعبدالله (ع) فرزند رسول خدا و احیاگر سنت پیامبر است، لذا تمام آحاد جامعه اسلامی و مجموعه‌های علاقمند به مکتب حسینی، می‌توانند بدون هرگونه اختلاف، زیر بیرق آن حضرت گردهم آمده و این امر در سایه تحلیل صحیح آثار و اهداف واقعه عاشورا، شدنی است.

ایشان با اشاره به ضرورت جلوگیری از خرافات در مجالس عزاداری خاطرنشان نمود: مبلغان و برنامه‌ریزان باید دقت کنند که در عزاداری آن حضرت، هدف و وسیله جابجا نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری افزود: برای انتقال مفاهیم عاشورایی به مردم بویژه نسل جوان، باید از وسائل مشروع بهره برد و اگر پیرایه‌هایی بر عزاداری امام حسین علیه السلام اضافه شود که هدف از قیام آن حضرت را تهدید نماید به هیچ وجه مورد رضایت اباعبدالله (ع)نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تاکید بر احیای اصل توحید و خداپرستی را نیز از اهداف اساسی قیام امام حسین علیه السلام برشمرده و اظهار داشت: یکی از درسهای عاشورا احیای فرائض دینی است که حکومت اسلامی باید زمینه را برای پیاده شدن احکام و معارف اسلامی در جامعه فراهم کند.

مدیر حوزه علمیه قم، ندای امام حسین علیه السلام در صحرای عاشورا را بازگشت مردم به ارزشهای انسانی دانسته و یادآور شد: سیدالشهدا(ع) در شرایطی قیام نمود که تمام معیارها و ارزشهای انسانی در حال نابودی بود، بطوریکه برخی به صراحت مبانی دینی چون وحی و نبوت را انکار می‌کردند و آن حضرت گزینه دیگری جز ایستادگی همه جانبه در مقابل این هجمه اعتقادی را نداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha