چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

‌آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی هنر را یکی از مسایل مهم زندگی انسان دانسته و اظهار داشتند: انسان، فطرتا زیبایی و جمال را دوست دارد و مطالب فراوانی در قرآن و روایات، درباره جمال آمده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له در دیدار اعضاء کانون مداحان و شعرای قم با بیان اینکه میزان تأثیر یک قالب هنری به میزان جذابیت آن بستگی دارد، گفتند: هنر، نعمت الهی است اما گاهی از نعمت ها، استفاده مثبت و گاهی استفاده منفی می شود.

ایشان با اشاره به اینکه اسلام بر استفاده صحیح، سازنده و آموزنده از هنر تأکید دارد، اظهار داشتند: قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، علاوه بر جنبه عالی معنوی و محتوایی، از قالب های زیبای هنری برخوردارند.

این مرجع تقلید با اشاره به تأکید اسلام بر تربیت هنرمند به منظور ارائه هنر دینی و تبلیغ معارف الهی تصریح کردند: ائمه اطهار(ع) توجه ویژه ای به شاعرانی که مکتب اهل بیت(ع) را ترویج می دادند، داشتند.

ایشان افزودند: امروز دشمنان دین با بهره گیری از سطح وسیع تبلیغات و ابزارهای هنری تلاش می کنند افکار عمومی جهان را از واقعیت های دینی منحرف نمایند.

‌آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی خاطرنشان کردند: از یک سو باید جلوی ورود خرافات و مطالب سست را در قالب های هنری گرفت و از سوی دیگر باید مضامین عالی دینی را در مهمترین قالب های هنری عرضه کرد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha