یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در چهارمین همایش اهل قلم اصفهان گفت: آنچه اکنون به عنوان میراث اهل بیت(ع) در دسترس اهل علم قرار دارد، ریشه در زحمات و از خود گذشتگی های علمای قرون گذشته دارد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی افزود: وظیفه ماست که از این میراث نگهداری و آن را پویا، جامع و متناسب با نیاز روز آیندگان معرفی نمائیم.

وی گفت: در هیچ دوره زمانی مانند عصر حاضر، مکتب تشیع مورد تهاجم گسترده و همه جانبه از سوی دشمنان و استکبار جهان قرار نداشته است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در حال حاضر اشتیاقی که برای آگاهی و درک پیام اهل بیت(ع) در میان جوامع دیگر به وجود آمده بی سابقه بوده است و امروز در کشور عربستان سعودی شاهد روی آوردن جوانان اهل تسنن برای آگاهی یافتن از مکتب تشیع هستیم.

وی تأکید کرد: پس از انقلاب اسلامی، ادبیات جدیدی در تمدن اسلامی شکل گرفت که به معرفی آثار و افکار اسلامی متناسب با مقتضیات جهان امروز پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی ادامه داد: حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی باید فرصت پیش آمده را مغتنم شمرده تا آینده، متعلق به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) باشد.

وی تصریح کرد: باید بسترهای لازم فراهم شود و همکاری های زیادی میان اهل قلم انجام گیرد تا عصر حاضر، عصر جمود فکری و عقب ماندگی خوانده نشود.

یادآور می شود، چهارمین همایش اهل قلم با هدف گردآوری، بررسی و تجلیل از آثار مؤلفان استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در حوزه علوم و معارف اسلامی، پنجشنبه در تالار فرشچیان اصفهان برگزار شد.

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha