چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

جمعی از دانشجویان سازمان امامیه پاکستان که به دعوت مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ایران به سر می‌برند، از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید و در جریان روند تحقیق، پژوهش و چگونگی تولید علم در این مرکز قرار گرفتند.

 مسئول اداره روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ضمن معرفی و بیان تاریخچه تاسیس پژوهشگاه به تشریح اهم اهداف و برنامه های این نهاد پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال 1361 با نام دفتر همکاری حوزه و دانشگاه تاسیس شد که هم اکنون با در اختیار داشتن 35 عضو هیات علمی و بیش از 50 پژوهشگر با تحصیلات سطوح عالی حوزوی و دانشگاهی در قالب 3 پژوهشکده شامل: پژوهشکده اقتصاد، مدیریت و حقوق، پژوهشکده علوم اجتماعی تربیتی و روانشناسی و پژوهشکده تاریخ حکمت و قرآن پژوهی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
محمد حسین کاظمی زاده، مهمترین اهداف تاسیس پژوهشگاه را پژوهش در علوم انسانی به منظور نظریه پردازی در جهت پی ریزی علوم انسانی بومی با تکیه بر اندیشه اسلامی دانست.
وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای علمی و پژوهشی این پژوهشگاه گفت: انتشار 130 عنوان کتاب و 4 فصلنامه تخصصی از اهم فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.
شایان ذکر است: سازمان امامیه پاکستان، سازمانی علمی، تربیتی است که با ایجاد پایگاههایی در تمامی دانشگاههای پاکستان به طور فراگیر به تعلیم و تربیت دینی و سیاسی با رویکرد شیعی می‌پردازد و حدود 40 سال از تاسیس آن می‌گذرد.
 
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha