دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
کد خبر: 232754
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳

تعدادی از مسئولان انجمن‌های علمی و اعضای انجمن قلم حوزه پیش از ظهر امروز در نشستی صمیمی با مدیر حوزه علمیه قم مسایل و نیازهای این انجمن علمی را مطرح کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در ابتدای این نشست مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه در سخنانی گفت: دبیرخانه انجمن‌های علمی به طور محدود توانسته بود از فعالیت‌‌های انجمن قلم حمایت مالی کند که امسال این حمایت به صدر در صد رسید.

حجت‌الاسلام ساجدی افزود: انجمن قلم حوزه با 200 عضو پیوسته و وابسته به فعالیت‌هایی از قبیل، ارتباط و همکاری علمی با سایر مراکز، برگزاری نشست‌های علمی تخصصی، اجرای طرح‌های پژوهشی و برگزاری کلاس‌های علمی و آموزشی و مشاوره‌ای برای طلاب پرداخته است.

در ادامه این نشست مسئول انجمن قلم حوزه با گزارشی از فعالیت‌های این انجمن گفت: حوزه به عنوان یک مرکز تولید علم باید بخشی را برای توزیع علم اختصاص دهد ولی این گونه عمل نکرده و بیشتر به تولید توجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در نحوه دسته‌بندی و رساندن علوم دینی به مخاطبان مشکلات فراوانی داریم در حالی که در گذشته به این امر اهمیت بیشتری داده می‌شد.

مسئول انجمن قلم حوزه با بیان اینکه ادبیات طلاب باید متعادل و متناسب با جامعه باشد اظهار داشت: ما در زمینه ادبیات در حوزه دچار کمبود هستیم که در گذشته نبوده و یا کمتر بوده است.

وی یادآور شد: ادبیات، زبان طلاب را روزآمد کرده و ذهن آنها را تلطیف می‌دهد.

حجت‌الاسلام بابایی گفت: باید بازگشتی به سیره سلف صالح کنیم تا ادبیات، ذوق و هنر و نگاه‌های لطیف و عارفانه به متون دینی و قرآنی را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه بدنه حوزه به ادبیات اقبال کرده است افزود: حوزه سهم ادبیات را بپردازد و به ضرورت آن توجه کند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha