یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024

مسئول و کارکنان سازمان انتقال خون استان قم با حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی دیدار کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در جمع مسئولین و کارکنان سازمان انتقال خون قم، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد مبارک آن، توجه به باطن آموزه‌های دین را ضروری توصیف کردند.

ایشان با ارزیابی اینکه عالم دارای ظاهر و باطن است، گفتند: دین اسلام عنایت و تاکید بسیاری بر باطن امور و عدم ظاهربینی در آن دارد.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی واژه ملکوت را تعبیر قرآنی از باطن امور ذکر کرده و افزودند: راه تقرب به توحید نیز همین راه است.

ایشان نظام اسلامی را دارای ظاهری تشکیلاتی و روحی اسلامی توصیف کرده و گفتند: اساس نظام بر محور اسلام، تقوا، وحدت و اعتماد مردم و همچنین ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی پی‌ریزی شده و این امر تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌‌هاست که از معنویت و اخلاق به دور می‌باشند.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه خدمت در جامعه اسلامی ارزش فراوانی دارد افزودند: نوع خدمات نیز متفاوت است و خدمات سازمان انتقال خون به جهت آنکه با حیات و زندگی انسان‌ها مرتبط است، بالاترین نعمت پروردگار می‌باشد.

این مرجع تقلید ذکر فضیلت و ثواب اهدای خون و تلاش تبلیغی رسانه‌ها و سایر نهادها در زمینه فرهنگ‌سازی اهدا خون را مهم ذکر کرده و افزودند: در کنار فرهنگ اهدای خون باید به امر حجامت نیز که در حال فراموشی است توجه کرد، زیرا انجام آن در روایات بسیار مهم، با فضیلت و منشأ آثار ذکر شده است.

ایشان در پایان ایمان، تخصص، نظم و پشتکار را توصیه امیرالمومنین (ع) به تمامی مسئولین حکومتی ذکر کردند.

در ابتدای این دیدار، دکتر مجتبی بُلباسی، مدیرکل سازمان انتقال خون استان قم با بیان اینکه اهدای خون یک ضرورت واقعی در هر جامعه و عاملی جهت طول عمر بیماران است گفت: اگر به مدت 4 روز اهدای خون متوقف گردد، جامعه با بحران جدی رو به رو خواهد شد و چنانچه این امر به یک ماه برسد،امکان مرگ بیماران ظرف مدت 6 ماه محتمل می‌باشد.

وی ارتقاء فرهنگ اهدای خون در کشور را بسیار لازم توصیف کرد و افزود: تبلیغ این امر در سطح کشور نیازمند کمک دولت و ملت است که نصایح و توصیه‌های مراجع‌ عظیم‌الشان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر بُلباسی با اشاره به اینکه 90 درصد اهداکنندگان خون را مردان و 10 درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند گفت: استقبال خانم‌ها به جهت ترس و عدم اجازه همسر و همچنین ناآشنایی با این عمل است که مرکز ویژه بانوان، اولین جائی است که در کشور با این عنوان تشکیل شده و با ارایه راه‌کارهای لازم، نگرانی خانم‌ها را برطرف می‌سازیم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha