دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

نشست بررسی ابعاد مدیریتی تفسیر قرآن کریم از سوی انجمن قران‌پژوهی انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی در این نشست با اشاره به مسئله مدیریت در برخی آیات قرآن کریم گفت: بر اساس برداشت‌های مدیریتی، شیوه‌های مدیریتی قرآن استنباط می‌شود.

عضو انجمن علمی مدیریت حوزه توجه مفسر به گزاره‌های دانش مدیریت را در حیطه تفسیر مدیریتی مستلزم تخصص مفسر در دانش‌ مدیریت دانسته و اظهار داشت: با توجه به پیام مدیریتی آیات، لازم است مفسر از دانش مدیریت، اطلاع کافی داشته باشد و بعد از مشخص کردن مفاد آیه به کم و کیف پیام‌های مدیریتی آن توجه نماید.

وی افزود: توجه به مبانی و اصول موضوعی آیات در این راستا موجب رفع ابهام و شفاف‌سازی بسیاری از مباحث را فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به مدیریت انسان در تامین نیازهای زندگی خاطرنشان کرد: تامین این نیازها در مسیر هدایت بشر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی افزود: هدایت و کمال انسان در متن اجتماع شکل می‌گیرد و از آنجا که بشر موجودی اجتماعی است، هر چه از متن اجتماع فاصله بگیرد به این نیاز حیاتی پاسخ نگفته و طبیعتاً در معرض مشکلات بسیاری قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص اعجاز علمی قرآن اظهار داشت: بسیاری از مسایل و مطالبی که قرآن به آنها اشاره می‌کند هنوز در علم مدیریت حل نشده است حال آنکه این کتاب آسمانی به ابهامات علمی به راحتی پاسخ گفته که با گذشت زمان همواره مطالب جدید علمی از آیات قرآن استخراج  می‌شود.

عضو انجمن علمی مدیریت حوزه افزود: دانشمندان غربی، با همه تردیدهای خود نسبت به علوم تجربی و انسانی مسایلی که قرآن حل نموده را بارها در آزمایشگاه‌های خود مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند و پس از اثبات تجربی، نظر قرآن را می‌پذیرند.

وی در پایان تصریح کرد: مسایل علمی قرآن هزار و چهارصد سال پیش مطرح شده و امروزه علم آن را ثبت می‌کند و اگر ما اعجاز را امر خارق‌العاده‌ای می‌پنداریم باید بپذیریم در این کتاب آسمانی مباحث، قواعد و الگوهایی مطرح گشته که بدون کمک گرفتن از وحی ممکن نیست و بشر باید در قرن‌های آینده به دست‌یافته‌های علمی جدیدتری از مباحث علمی قرآن برسد.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha