سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

علما و روحانیون باید مردم را به نعمت رهبری آگاه کنند زیرا رهبری، کشتی‌بان و پرچمدار نظام اسلامی است و باید همه در محور آن حرکت کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی امروز در دیدار جمعی از روحانیون نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه  پاسداران با تسلیت سالروز شهادت پنجمین امام شیعیان جهان حضرت امام محمدباقر (ع) گفتند: ائمه (ع) در جبهه جهاد فرهنگی برای هدایت، ارشاد و رهبری مردم به اسلام به شکل‌های متفاوت و با توجه به شرایط زمانی مبارزه می‌کردند.

ایشان افزودند: وظیفه علما و طلاب این است که چهره ناب اسلام و عظمت اهل‌بیت (ع) که دنیا تشنه معارف آنان است را معرفی نمایند و در تبلیغات و ارشادات خود، دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را در جبهه فرهنگی و جهاد به مردم تعلیم داده و آنان را رهبری کنند.

معظم‌له با اشاره به ویژگی‌های زمانی هر یک از ائمه (ع) بیان داشتند: بعد از رحلت پیامبر اسلام 25 سال جامعه از فرهنگ ناب اسلام فاصله گرفت تا اینکه امیرالمومنین (ع) رهبری مردم را عهده‌دار شدند و در این مدت در بالا بردن فرهنگ جامعه و آشنایی مردم با معارف اصیل دینی بسیار تلاش کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بعد از شهادت حضرت علی (ع) تا زمان امام باقر (ع) مسایل فرهنگی و جهادی در میان مسلمانان از بین رفته بود یادآور شدند: معاویه خلافت اسلامی را به سلطنت تبدیل کرد و این باعث شد کسانی که حاکم بودند مشغول خودکامگی و ساختن کاخ‌ها مجلل شوند

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کردند: معاویه برای کنار زدن اهل‌بیت (ع) فتنه‌های زیادی فراهم کرد که با فتوای کذب و جعل احادیث باعث شد در 80 هزار منبر حضرت علی (ع) را سب کنند.

ایشان با بیان اینکه بعضی از ائمه (ع) برای حفظ اسلام و اقتضای شرایط صبر و تحمل کرده و دست به جنگ و جهاد نظامی نزدند افزودند: اینکه امام باقر (ع) فرمودند 10 سال در ایام حج برای من عزاداری کنید خواستند به مردم بفهمانند که چه ظلمی به آنان شده است.

معظم‌له بیان داشتند: در اثر دوری جامعه از اهل‌بیت (ع) مذاهب متعددی به وجود آمد که حضرت امام باقر (ع) علوم ناب محمدی را شکافته و آن را توسعه دادند و پاسخ مذاهب را ‌دادند.

این مرجع تقلید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اساس سلامت جامعه اسلامی دانسته و بر ترویج و اجرای آن تاکید کرده و خاطرنشان کردند: امنیت، تجارت، ادای حق مظلوم، عمران و آبادی، رفاه و انتقام از دشمنان در نتیجه امر به معروف و نهی از منکر است.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی ولایت فقیه را از ارکان نظام اسلامی برشمرده و گفتند: تمام کمالات در سایه تقوا و وحدت بر محور وحدت اهل‌بیت (ع) است.

ایشان با بیان اینکه نباید فریب دشمنان را خورد به آیاتی از قرآن کریم در این زمینه اشاره کرده و افزودند: وقتی دشمنان به شما می‌رسند با زبان شما را تایید می‌کنند، اما نزد همدیگر از شدت غضب نسبت به شما، زبان به دندان می‌گیرند، و شما نباید فریب  زبان آنها را بخورید.

این مرجع تقلید، انقلاب و نظام اسلامی را واسطه بین عاشورا و قیام حضرت مهدی (عج) بیان کرده و اظهار داشتند: امروز حمله‌های شدیدی به انقلاب و رهبری است و دولتمردان  باید مردم را راضی نگه داشته و به فکر محرومان باشند و بیکاری و گرانی را از بین ببرند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha