چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 235782
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲

نشست علمی با موضوع عرفانهای کاذب از سوی معاونت پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه امروز با حضور جمعی از روحانیون،‌ طلاب و فضلای ایرانی و غیر ایرانی در سالن اجتماعات این مجتمع در قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این نشست معاون پژوهشی موسسه امام خمینی گفت: مسئله عرفانهای نو ظهور از مسایل بسیار حساس جوامع اسلامی است، که باید از جهات مختلف اعتقادی سیاسی و اجتماعی مورد مطالعه، قرار بگیرد و زوایای پیچیده عرفانهای نو ظهور برای همه افراد جامعه مشخص شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی به وظیفه روحانیت شیعه در مقابل عرفانهای نو ظهور که اسلام را تهدید می‌کند اشاره کرد و افزود: حوزه ها باید خود را مجهز به انواع علم روز کنند و با پژوهش و تحقیق در اینگونه عرفانها، راهکارهای مقابله با معنویتهای دروغین را فرابگیرند و جوامع اسلامی را از آلودگیهای فکری پاک کنند.

 سخنران این نشست یاد آور شد: شگردهای تبلیغی معنویت های کاذب را صرفا در کتاب های علمی، فلسفی نباید جستجو کرد ملکه از شیوه های مختلف برای ارائه عرفان‌های خود استفاده می کنند.

وی به شگردهای تبلیغی عرفانهای نوظهور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: استفاده از ابزار داستان و رمان، تولید بازیهای  رایانه ای، اسباب بازی و کتابهای قصه برای کودکان و نوجوانان ابزاری است که اندیشه های باطل خود را در اینگونه قالب ها ارائه می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی گفت: متاسفانه مسئولین فرهنگی، حوزه‌ها و والدین به این ابزار ها که باورهای باطل و پوچ و مسایل ضد ارزشی و غیر اخلاقی را به کودکان ونوجوانان آموزش می دهد، حساسیتی نشان نمی دهند و غافلند.

 معاون پژوهشی موسسه امام خمینی با بیان اینکه دشمن برای مقابله با آموزهای دینی دربین جوامع بشری، از انواع فتنه ها استفاده کرد ولی تاکنون موفق نبوده است به شگردهای مبارزه دشمن اشاره کرد و گفت: استفاده از دین علیه دین ، مقابله با معنویت شیعی و مبازه با نقش بی بدیل مرجعیت شیعی از این موارد به شمار می رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی اظهار داشت: نیازی نیست که از مسئولین فرهنگی و حوزویان برای تبلیغ دین از کتابهای فلسفی  استفاده کنند  بلکه باید از شگردهای تبلیغی درست بهره مند شوند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha