جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان در نخستین نشست مولفان این حوزه گفت: وظیفه حوزه‌های علمیه پرورش و تربیت پژوهشگر و محقق است و مؤسسات، مراکز و نهادهای پژوهشی دینی باید از محصولات آن بهره‌مند شوند.

به گزارش مرکز خبر حوزه در خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر فرجام با اشاره به شکل گیری و فعالیت کمیسیون های تخصصی آموزش، پژوهش و تهذیب و اخلاق در این حوزه اظهارداشت: مؤلفین حوزوی می توانند دیدگاه ها، نظرات و پیشنهاد های خود را برای طرح در «چشم انداز پژوهشی و نظام جامع آموزشی» این حوزه ارائه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام به برگزاری بیش از 500 کارگاه و جلسه در زمینه ویراستاری، مطالعه، تحقیق ، نقد کتاب و ... در چهار ماهه اول سال تحصیلی این حوزه اشاره کرد و یادآور شد: نتیجه این فعالیت ها و طرح های پژوهشگران، می‌تواند در چشم انداز پژوهشی و نظام جامع آموزشی این حوزه مفید، مؤثر و راهگشا باشد.

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان با اشاره به فعالیت گروه های علمی و ارزیابی در این حوزه خاطرنشان کرد: توجه به پایان نامه های طلاب و پایان‌نامه‌نویسی، یکی از کارهای مهمی است که باید در عرصه پژوهش در حوزه علمیه مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به صدور مجوز پایان نامه نویسی در سطح چهار ابراز داشت: هر بخش از این پایان نامه ها در یکی از گرو های علمی ادبیات، فقه و اصول، فلسفه و کلام اسلامی قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرجام از آمادگی حوزه علمیه خراسان در حمایت از طلاب و روحانیون پژوهشگر خبر داد و از آنان خواست تا در برنامه ریزی ها و عملیاتی کردن آن با این حوزه همکاری نمایند.

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان با اشاره به راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی این حوزه خاطرنشان کرد: در این پایگاه لینک های مختلفی به منظور ارتباط طلاب و روحانیون با مرکز مدیریت این حوزه و تسهیل در انجام امور در نظر گرفته شده است که امید می رود در مراحل مختلف، امکان ارتباط گیری و استفاده از فضای مجازی این پایگاه برای مدیران ، مسئولان و سایر افراد به ویژه پژوهشگران فراهم گردد.

گفتنی است در این نشست که برای نخستین بار با حضور بیش از 50 تن از طلاب و روحانیون مؤلف با عنوان «مؤلف جوان از دغدغه هایت بگو» در اتاق جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، تعدادی از حاضرین بر ضرورت توجه به زیرساخت های پژوهشی و حمایت از محققان حوزوی در زمینه چاپ، نشر، همفکری در مسیر تألیف، الگودهی و جهت دهی درباره نیاز های امروز تأکید کردند.

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha