پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گیلان، رفع معضل بدحجابی در جامعه را در گرو تعامل و همفکری مسئولان اجرایی کشور با حوزه های علمیه دانست.

حجت الاسلام و المسلمین مجید فتحعلی زاده در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: انتظاری که از مسئولان در بحث مقابله با مظاهر بدحجابی و بی حجابی در جامعه می رود این است که اولاً به این باور برسند که بدحجابی معضل است و در وهله بعد همسو و هم جهت با حوزه های علمیه و نهادهای علمی و فرهنگی در اندیشه چاره جویی برای حل آن باشند.

وی ضمن اشاره به نقش بسیار مهم حوزه های علمیه خواهران در عرصه مقابله با بدحجابی تصریح کرد: از آن جا الگوی بانوان طلبه در بحث عفاف و حجاب حضرت زهرا(س) و حضرت زینب (س) می باشد، لذا بهتر می توانند فرهنگ اسلامی را در این خصوص با امر به معروف و نهی از منکر به شکل عملی نشان دهند.

حجت الاسلام و المسلمین فتحعلی زاده ادامه داد: به عبارت دیگر حضور بانوان طلبه در مجالس، مدارس و دانشگاه ها می تواند بهترین شکل امر به معروف به ویژه در عرصه ترویج حجاب و عفاف باشد.

وی اضافه کرد: خواهران طلبه می توانند به تقویت پایه های اعتقادی در جامعه کمک کنند ضمن آن که الگوهای مناسبی برای بانوان به شمار آیند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تعامل حوزه های علمیه برادران و خواهران ابراز داشت: بی شک برای رشد هر چه بیشتر حوزه ها ما نیازمند تعامل، همفکری و تبادل افکار میان حوزه های برادران و خواهران هستیم تا در سایه همگرایی، شاهد ساماندهی هر چه بهتر وضع موجود در عرصه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha