شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
کد خبر: 248768
۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷

فرمانده بسیج دانش آموزی کشور، از شرکت بیش از 500 هزار دانش‌آموز در مراحل مختلف جشنواره قرآن و عترت خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، سردار صالح جوکار، صبح امروز در دیدار جمعی از دانش آموزان بسیجی دختر و برگزیدگان نهمین جشنواره قرآن و عترت بسیج دانش آموزی با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، گفت: سازمان بسیج دانش آموزی کشور در راستای انس دانش آموزان با قرآن و عترت(ع) و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه ما و نیز آشنایی دانش آموزان با سیره عملی ائمه اطهار(ع) سالانه مسابقاتی را در سراسر کشور در مراحل شهری، استانی و کشوری برگزار می کند.

وی با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج دانش آموزی افزود: در این دوره از جشنواره قرآن و عترت که در سال 90 برگزار شد، بیش از 500 هزار نفر از دانش آموزان در سه مرحله شرکت داشتند.

فرمانده بسیج دانش آموزی کشور، ابراز داشت: خوشحالیم که امروزه دانش آموزان ما به اهمیت قرآن پی برده اند و می خواهند رمز موفقیت را از دیدگاه قرآن استخراج و انجام دهند.

وی با بیان این که این مسابقات در 4 رشته برگزار شد؛ ادامه داد: رشته قرائت برای دوره راهنمایی و هم متوسطه، رشته حفظ 7 جزء برای دوره های راهنمایی و 10 جز برای دوره های متوسطه، در رشته مفاهیم سوره لقمان برای دوره راهنمایی و سوره کهف برای دوره متوسطه و در نهایت در بخش آشنایی با عترت، مسابقه از کتاب آشنایی با عترت میان دوره متوسطه و راهنمایی برگزار شد.

سردار جوکار با بیان این که مجموعا  240 نفر از دختران دانش آموزان در نهمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج دانش آموزی به مرحله کشوری راه یافتند، تصریح کرد: امروز هم برترین ها در این چهار رشته را معرفی خواهیم کرد که انتخاب آن ها توسط داوران بین المللی صورت گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که دانش آموزان برتر نهمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج دانش آموزی، الگویی برای دیگر دانش آموزان کشور باشند.

* جایگاه قرآن بر کسی پوشیده نیست

فرمانده بسیج دانش آموزی کشور در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز اهمیت قرآن چندین برابر شده است، گفت: جایگاه ویژه قرآن در دنیای امروز بر هیچ کس پوشیده نیست و این جایگاه تا حدی است که در آمریکا به آن توجه می شود.

وی با اشاره به سوزاندن قرآن توسط کشیش مسیحی، تصریح کرد: این که مشاهده می‌شود که یک کشیش احمق قرآن را می سوزاند به این دلیل است که آن ها از ترویج قرآن ناراحت و عصبانی اند.

سردار جوکار، آل سعود و آل خلیفه را عاملان آمریکا در منطقه خاورمیانه دانسته و گفت: امروز هم آل خلیفه و آل سعود که روزی در مقابل آتش سوزی سکوت کرده بودند، خود عامل آتش سوزی شده اند، این به دلیل آن است که آن ها عاملان آمریکا در خاورمیانه اند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم با ریشه کن شدن ظلم و جنایت در منطقه، شاهد اعتلای اسلام و اهتزار پرچم اسلام باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha