یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه دامغان از تحصیل 400 بانوی طلبه در مقطع سطح دو و سه در این مدرسه خبر داد و گفت: به دنبال راه‌اندازی مقطع سطح چهار در سال‌های آینده هستیم.

خانم محرابی در گفت و گو با خبرنگار سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: اخذ 12 هزار متر مربع زمین برای راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی فاطمیه در دامغان از اقداماتی است که در راستای جذب بانوان طلبه در مقطع سطح چهار صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 300 بانوی طلبه در سطح دو و بیش از 90 نفر در سطح سه دارای پرونده تحصیلی هستند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه با بیان اینکه در اخذ مجوز مقطع سه جزو هفت شهر نخست بودیم ، اظهار داشت: تا به حال رشته فقه و اصول و تفسیر علوم قرآنی در این مدرسه ارائه شده و بهمن امسال اولین فارغ التحصیل سطح سه را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به واسطه نداشتن خوابگاه برای بانوان طلبه سطح دو، از جذب علاقه مندان ساکن روستاها معذوریم، اظهار داشت: در سطح سه امکان جذب بانوان طلبه از نقاط دیگر وجود دارد.

محرابی با اشاره به پیشینه این مدرسه اظهار داشت: این مدرسه از سال 1365 با جذب10طلبه در یک منزل استیجاری فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 1383 تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفته است.

* در سال گذشته حائز رتبه دوم کشوری شدیم

وی افزود: این مدرسه در نخستین مرحله از ارزیابی سال گذشته در جمع مدارس علمیه تحت پوشش مرکز مدیریت رتبه دوم کشوری را کسب نمود، که به همین مناسبت سال گذشته حدود 30 سهمیه عمره به کادر، اساتید و طلاب به عنوان تشویقی ارائه شد.

خانم محرابی با بیان اینکه اساتید سطح دو همگی از بانوان ممحض هستند، اظهار داشت: نیمی از اساتید سطح سه نیز از خواهران هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مدرسه در امر پژوهش گفت: تشکیل جلسات پرسش و پاسخ با معاونت آموزشی، کارگاه روش مقاله نویسی برای طلاب و تشویق آنان جهت ارائه مقاله در جشنواره‌ها، نوشتن پایان نامه‌هایی در سطح کشوری، کسب مقام در جشنواره علامه حلی، انتشار فصلنامه تبلور و کسب رتبه در بین نشریات منطقه یک، از جمله فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمینه پژوهش، دامغان رتبه اول کشور را داراست، اظهار داشت: با پیگیری فراوان، کانون پژوهشی برای بانوان طلبه در دامغان دایر کردیم که فارغ التحصیلان با حضور در آن و دریافت موضوع به امر تحقیق و پژوهش مبادرت می‌ورزند.

محرابی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در مدرسه اظهار داشت: برای تمام مناسبت‌ها اعم از مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه ویژه داشته و داریم.

وی به اعزام مبلغ به دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات اشاره کرد و گفت: بسیاری از طلاب و فارغ التحصیلان مدرسه در زمینه تبلیغ فعال هستند و علاقه فراوانی برای فعالیت در این امر دارند، لذا از ظرفیت آنان در مدارس آموزش وپرورش، دانشگاه‌ها و کانون‌ها استفاده می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه دامغان به راه‌اندازی موسسه فرهنگی قرآنی مشکات و جامعة‌القرآن کریم خواهران دامغان اشاره کرد و گفت: مجوز موسسه را از وزارت ارشاد و جامعة‌القرآن را از قم گرفته‌ایم و هم‌اکنون 9 شعبه در سطح شهرستان و سه شعبه در سطح روستا داریم که تقریبا سالانه به 400 نونهال آموزش قرآن داده می‌شود،

وی با اشاره به حضور مبلغان توانمند در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: تعامل بسیار خوب و مناسبی با دانشجویان دانشگاه‌ها برقرار کرده‌ایم.

محرابی در پایان از زحمات حجت الاسلام و المسلمین ترابی موسس مدرسه علیمه فاطمیه تقدیر کرد و گفت: با حمایت‌های ایشان و کمک‌های مردمی این مدرسه توانسته به عنوان یکی از مدارس موفق در منطقه به فعالیت خود ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha