دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

حجت الاسلام قاضی زاده عنوان کرد: طلاب و فضلا که در مرکز فقهی ائمه اطهار مشغول تحصیل هستند می‌توانند همزمان در دروس آزاد حوزه را نیز بخواهد.

به گزارش مرکزخبرحوزه، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قاضی‌زاده، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) که در سالن اجتماعات فقاهت این مرکز برگزار شد اظهار داشت: مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بعنوان یکی از مراکز نشر و گسترش فقه و اصول در مجموعه حوزه علمیه از سال 76 آغاز به کار کرده و توانسته قدم‌های موثری برای پیش برد مبانی فقهی در جامعه بردارد.

وی با اشاره به مهمترین فعالیت‌های پیش روی مدیریت آموزشی مرکز افزود: اولین قدمی که برای تحول در بحث آموزشی مرکز در سال تحصیلی جدید انجام خواهد گرفت، تغییر نظام آموزشی سطح خارج است که طلاب و فضلایی که در این سطح مشغول می‌شوند بتوانند به صورت آزاد در درس‌های حوزه شرکت کنند که این طرح با استقبال شورای عالی حوزه‌های علمیه مواجه شده است.

مسئول آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) گفت: تحقق و عمق بخشیدن به مباحث آموزشی طلاب و استفاده از اساتید راهنما و مشاور و کلاس‌های تمهیدی از برنامه‌های این مرکز در سال تحصیلی جدید می‌باشد.

حجت الاسلام قاضی زاده با بیان اینکه در سال‌های گذشته جزوات طلاب به صورت ممیزی پذیرفته می‌شدند، خاطر نشان ساخت: در برنامه‌هایی که در این مرکز برای تدریس و بررسی جزوات و حواشی مکاسب و رسائل انجام می‌پذیرد احساس شد که توان و استفاده بهینه برای طلاب مقدور نیست لذا با نظر کارشناسی که صورت گرفت، کلاس‌های دو ساعتی به یک ساعت جداگانه در طول هفته تقسیم شد.

وی همچنین بابیان این که جلسات مباحثه به صورت جدی پی گیری خواهد شد افزود: جلسات مباحثه ای که خود طلاب بصورت گروهی تشکیل خواهند داد، توسط اساتید راهنما در طول هفته پی‌گیری خواهد شد.

مسئول آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در خصوص تسهیل در امر آموزش طلاب و فضلا ابراز داشت: جلسات توجیهی برای خانواده‌های طلاب در این مرکز برگزار خواهد شد که خانواده‌های آنان با مباحث درسی و دغدغه‌های پیش روی طلاب بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام قاضی زاده اضافه کرد: طلاب بخش سطح 70 نفر و بخش خارج 60 نفر و دوره تخصصی تفسیر که برای اولین بار در این مرکز راه اندازی شد 20 نفر و تعداد بیش از 10 نفر از اساتید سطح خارج، در این مرکز مشغول به فعالیت‌های علمی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha