دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024

علمای شیعی ایران به ما آموختند که چگونه باید با شرایط سخت، زندگی کرده و علوم اسلامی را گسترش دهیم.

«آقای عزیز حسنویچ»، معاون مفتی کرواسی، در حاشیه بازدید از کتابخانه آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی، در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، به احساس خود از این بازدید اشاره و اظهار کرد: افتخاری برای من است که در زندگی خود دو مرتبه توانستم از این کتابخانه بزرگ بازدید کنم.

وی افزود: وقتی برای ما گفته شد که این مرد بزرگ، چه تلاش‌های شبانه‌روزی برای کسب علم انجام داده است، دریافتم که نمی‌توان این تلاش‌ها را با هیچ وصفی توصیف کرد.

معاون مفتی کرواسی با اشاره به تقویت روحیه گروه بازدیدکننده از مشاهده حاصل تلاش‌های این عالم بزرگ، تأکید کرد: مسلمانانی که از اروپا به ایران می‌آیند وقتی با این پدیده‌ها و شخصیت‌های اسلامی آشنا می‌شوند، در بازگشت از سفر خود احساسی خوب و قویی دارند که هنوز این شخصیت‌های بزرگ در اسلام وجود دارند و جهان اسلام خالی از علمای بزرگ نیست.

آقای عزیز حسننویچ  به علاقه خود از ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در مواجهه با زندگی شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله ‌العظمی مرعشی نجفی علاقه بیشتری به جمهوری اسلامی ایران پیدا می‌کنیم که چگونه این کشور در پرورش این عالمان بزرگ اسلامی همت گماشته است.

وی با اذعان این که این شخصیت بزرگ اسلامی، بهترین نمونه بین‌المللی برای اهتمام به ارزش‌های اسلامی است، ابراز کرد: او به ما آموخت که چگونه ائمه جماعات کشورهای اسلامی باید با شرایط زندگی خود زندگی کنند تا علوم اسلامی را گسترش دهند.

این فعال مذهبی در کرواسی، در پایان، اظهار کرد: مطمئن هستم که همه تلاش‌های این شخصیت بزرگ اسلامی مورد قبول خداوند متعال است، چراکه او با نیتی خالص این خدمات را به مسلمانان انجام داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha