سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024

حوزه علميه قم مرکز نشر معارف ديني است و باید با استفاده از ظرفیت های قم فرهنگ تشيع به كشورهاي ديگر صادر شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسگر برپایی نمايشگاه تخصصي كتاب حوزه را حركت مثبتي دانست و با تاکید بر ارائه تسهيلات ويژه از سوي وزارت ارشاد به طلاب و روحانيون حوزه براي خريد كتاب، گفت: با این کار طلاب و روحانیون به عنوان مروجان مکتب اهل بیت(ع)  راحت تر می توانند آثار علمی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وي با اشاره به بحث بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه، گفت: اگر كتاب‌ها ی شیعی در نمايشگاه‌هاي مصر و جاهاي ديگر عرضه شود، افراد زيادي اقدام به خريد اين آثار خواهند كرد؛ بنابراین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي می بایست با اختصاص تسهيلاتی زمينه حضور در نمايشگاه‌هاي خارج از كشور را فراهم كند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضي عسگر با بيان اينكه متاسفانه گاهي هزينه ارسال كتاب از خود كتاب گران‌تر مي‌شود، خاطرنشان كرد: اگر اين مشكل برطرف شود كتاب ها راحت‌تر به دست مخاطبان می رسد.

وي تاكيد كرد: با اين اقدام هم فرهنگ تشيع به كشورهاي ديگر صادر می شود و هم زمینه ورود كتاب‌هاي ديگر كشورها  به داخل كشور فراهم می شود و اين تبادل علمي مي‌تواند در رشد و شكوفايي علمي كشور نقش اساسي داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضي عسگر، برپایی نمايشگاه تخصصي كتاب حوزه را اقدام ارزشمندی عنوان کرد  و با بيان اينكه بايد اين حركت در آينده توسعه پيدا كند، ابراز داشت: برپايي اين نمايشگاه نبايد تنها منحصربه قم باشد، بلكه باید در شهر‌هاي ديگر نيز براي استفاده علاقمندان به كتاب‌هاي ديني و مذهبي برپاشود.

وي با استقبال از طرح احداث نمايشگاه دائمي كتاب در مسير بلوار پيامبر اعظم(ص) گفت: حوزه علميه قم محل نشر معارف ديني است و نه تنها شهرهاي كشور، بلكه همه علاقمندان به تشيع از قم الهام مي‌گيرند و بايد اين گونه طرح‌ها يكي پس از ديگري تحقق پيدا كند.

قاضي عسگر با بيان اينكه ناشران بايد كتاب‌ها و منشورات جديدشان را براي ارائه به مخاطبان به اين گونه نمايشگاه ها بياورند، اظهار داشت: اگر ناشران كتاب‌هايي را كه در يكي دو سال اخير به چاپ رسانده‌اند در معرض ديد مخاطبان قرار دهند، قطعا سودمند‌تر خواهد بود.

وي با اشاره به  دعوت از ناشران خارجي برای حضور در دومين نمايشگاه تخصصي كتاب حوزه، اظهار داشت: دعوت از ناشران خارجي اقدام بسيار خوبي است؛ زيرا در برخي از كشورها به ويژه لبنان، ناشران خوبي وجود دارند كه هر ساله كارهاي جديدي را ارائه مي‌كنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضي عسگر در پایان راه اندازی شهرك چاپ و نشر را از جمله طرح‌هاي بسيار خوب قم عنوان کرد و گفت: در قم قدم‌هاي بسيار موثري در حوزه چاپ و نشر برداشته شده است و دنيا هم روي چنين كارهايي سرمايه‌گذاري جدي دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha