سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 273362
۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۰

اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبَا الْحَسَنِ يا عَلِىَّ بْنَ مُوسی الرِّضا، در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، دیار کریمه اهل بیت(علیها السلام) یکپارچه سیاه‌پوش و غرق در ماتم و عزاست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مردم ولایتمدار قم همنوا با شیعیان و محبان اهل بیت‌(ع) در سراسر جهان به ویژه زائران و مجاوران حرم نورانی و ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع)، با برافراشتن بیرق های عزا برسر در خانه‌ها و کوچه‌های شهر، در سوگ شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اشک ماتم ریختند و این گونه با مولا و مقتدای خود زمزمه کردند يا اَبَا الْحَسَنِ يا عَلِىَّ بْنَ مُوسى اَيُّهَا الرِّضا يَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ يا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَمَوْلينا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا يا وَجيهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ.

 زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س)، هم ناله با مشهدالرضا(ع)، در سوگ حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، با دلی مالامال از غم و اندوه بر سر و سینه زدند و به سوگواری پرداختند و از حرم مطهر کریمه اهل بیت(علیها السلام) نوای اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي  و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفًَۀ كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ را سردادند.

شیعیان، ارادتمندان و محبان خاندان عصمت و طهارت در قالب هیئت‌های مذهبی و دسته‌ جات عزاداری با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه‌(س) درغم شهادت جانسوز و مظلومانه امام رضا(ع) بر سر و سینه زنان، این مصیبت عظما و جانکاه را به کریمه اهل بیت‌ و امام عصر(عج)  تسلیت گفتند.

بیوت مراجع عظام تقلید نیز همچون سنوات گذشته همنوا با دلسوختگان و عاشقان اهل بیت( علیهم السلام)، با برپایی مجالس عزاداری، در عزای شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت غرق در عزا و ماتم بود.

در این مجالس که با حضورجمع بی شماری از فضلاء، روحانیون، اساتید، طلاب و عموم محبان اهل بیت(ع) برگزار گردید، سخنرانان به ذکر فضایل و مناقب و ابعاد شخصیتی هستمین امام شیعیان پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت‌(ع) در عزای آن حضرت مرثیه سرایی کردند.

مساجد و تکایای شهر مقدس مقدس قم به عنوان ام القرای جهان اسلام و پایگاه فقه جعفری، به ویژه مسجد مقدس جمکران نیز شاهد حضور انبوه مشتاقان اهل بیت‌ عصمت و طهارت‌(ع) بود که در غم شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) بر سر و سینه زنان، اشک ماتم ریختند.

شاگردان مکتب امام صادق(ع) و سربازان امام عصر(عج) در مدارس علمیه شهر مقدس قم نیز با سیاه پوش کردن مدارس و  برپایی مجالس عزا در سوگ شهادت فرزند رسول الله(ص)، ناله سر دادند و  به عزاداری پرداختند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha