جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024

مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی ، امام جمعه لارستان، صبح دوشنبه در این شهرستان برگزار می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر موسوی، مدیر حوزه علمیه لار در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: این عالم برجسته که مدتی در بستر بیماری قرار داشت، شب گذشته در بیمارستان قلب کوثر شیراز دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: عصر روز یکشنبه پیکر ایشان به شهرستان لار منتقل می‌شود و تا صبح روز بعد، با حضور گروه های مختلف مردمی اعم از شیعه و سنی، مراسم وداع برگزار می گردد.

مدیر حوزه علمیه لار همچنین با بیان این که با هماهنگی های انجام شده، صبح روز دوشنبه مراسم تشییع در لار  برگزار می گردد، گفت:مراسم تشییع به طول حدود سه کیلومتر از استادیوم ورزشی این شهر تا حسینیه اعظم انجام شده و بنابر وصیت ایشان پس از اقامه نماز ، در این حسینیه به خاک سپرده می شود.

وی اضافه کرد: از دیشب که خبر رحلت آیت الله آیت اللهی منتشر شده، گروه های مختلف مردم به عزاداری و برگزاری مجالس ختم پرداخته اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی که از جمله شاگردان این عالم فرزانه می باشد، در خصوص ویژگی های اخلاقی و ابعاد شخصیتی آن مرحوم نیز ابراز داشت: ایشان از جهت علم و تقوا و عرفان در مرتبه والایی قرار داشته و به ویژه برای دیدار و جلسات با طلاب و روحانیت ، بهترین وقت خویش را اختصاص می دادند.

وی با اشاره به ارتباط بسیار صمیمانه و نزدیک مردم شیعه و سنی با مرحوم آیت الله آیت اللهی افزود: ایشان از جهت علمی در جایگاه بالایی قرار داشتند به طوری که در سال 1362 هجری قمری از سوی مرحوم آیت الله العظمی سید عبدالهادی شیرازی ، به عنوان مجتهد مسلم شناخته شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha