جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024

امام جمعه رودسر تاکید کرد: با روزه داری جنبه ملکوتی وجود انسان تقویت و دست یابی به تقوای الهی آسان می شود.

حجت الاسلام محمد حسين تقي زاده در گفت‌وگو  باخبرنگار سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه با اشاره به  فلسفه و حکمت روزه داری در ماه مبارک رمضان، گفت: این فلسفه خود به دو بخش ظاهری و باطنی تقسیم می شود که هر کدام  آثار و برکات فراوانی را برای روح و جسم انسان به دنبال دارد.

این استاد حوزه بیان اینکه حکمت ظاهري روزه سلامت جسم و بدن است و در احادیث نیز آمده است که روزه بگيريد تا سلامتي را بدست آوريد، تاکید کرد: با روزه داری جنبه ملکوتی وجود انسان تقویت و دست یابی به تقوای الهی آسان می شود و این راز وجوب روزه داری در ماه پرفضیلت رمضان است.

امام جمعه رودسر با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) يکي ازحکمت هاي مهم روزه داری را  مساوي شدن فقير و غني و ترحم نمودن اغنیاء بر فقرا دانست و افزود: در واقع اگر گرفتن روزه واجب نبود اغنياء که هميشه از نعمات مادی برخوردارند نمی توانستند رنج و درد فقراء و گرسنگان را احساس کنند.

وی اظهار داشت: پاک شدن حرام از بدن انسان، نزدیک شدن به رحمت الهی، آمرزیده شدن گناهان، آسان شدن سکرات مرگ، در امان ماندن از گرسنگی و تشنگی روز قیامت، نجات از آتش و خوردن از طعام های بهشتی از دیگر آثار و برکات روزه داری در ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام و المسلمین تقي زاده در خاتمه تصریح کرد: روزه از یک سو با خاموش کردن غرايز حيواني و از سوی دیگر با یادآوری گرسنگی و تشنگی روز قیامت، اخلاص را زياد و اراده و ايمان را در بندگان تقويت مي کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha