چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

شهید مطهری عرصه را بر متفکران مخالف اسلام و روحانیت تنگ کرده بود و با شجاعت و متفکرانه به شبهات پاسخ می‌داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سعیدی امام جمعه قم عصر امروز در آیین افتتاحیه سیر مطالعات آثار شهید مطهری که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، با ابراز خرسندی از اجرای این برنامه در حوزه، شناخت چهره‌ها و شخصیت‌های حوزوی و شناساندن به نسل‌های جدید را ضروری دانست.

وی با اشاره به تاثیرگذاری شهید مطهری و از بین بردن شبهات اسلامی و در کنار آن جذب جوانان به حوزه‌های علمیه اظهار داشت: تعداد زیادی از طلاب در پرتو شهادت استاد مطهری عشق به طلبگی پیدا کردند؛ این شهید بزرگوار نقش زیادی در سربازگیری برای امام زمان‌(عج) داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه‌(س) با بیان این که بزرگداشت مقام آیت‌الله شهید مطهری و یاد آن به معنای یاد کردن از یک جریان فکری در حوزه و جامعه جهانی است گفت: شهید مطهری هر گاه مشاهده می‌کرد کتابی یا حرفی علیه اسلام و ولایت نوشته شده یا بیان شده است بلافاصله متفکرانه وارد عرصه می‌شدند و پاسخ آن را می‌دادند.

وی با بیان این که آثار و افکار شهید مطهری در زمان حیاتشان مانند امروز مورد توجه قرار نمی‌گرفت ادامه داد: زمانی که آثار شهید مطهری به خون شهادتشان پیوند خورد رشد فوق‌العاده‌ای یافت و بسیاری را به سوی خود جذب نمود

وی این ماندگاری را از جمله ویژگی‌های آثار شهید مطهری برشمرد و گفت: آثار زیادی از سوی علما و اندیشمندان منتشر شده است ولی بسیاری از آنها پس از مدتی از رونق افتاد ولی آثار استاد مطهری در هر زمانی تازگی دارد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سعیدی با بیان این که شهید مطهری نقش زیادی در تقویت فکری و نظری انقلاب اسلامی داشتند افزود: هر انقلابی اگر از نظر فکری و مذهبی نتواند نیازهای جامعه را تامین کند پس از مدتی کوتاه محکوم به شکست است ولی انقلاب اسلامی ایران از این نظر بسیار غنی بود که در این عرصه شهید مطهری نقش زیادی بر عهده داشت.

وی با بیان شهید مطهری عرصه را برای متفکران مخالف اسلام و روحانیت تنگ کرده بود ادامه داد: شهید مطهری از برترین پرچمداران اسلام ناب بود و به جنگ شبهات می‌رفت و هرگاه اثری علیه اسلام منتشر می‌شد به صورت مستند و مستدل آن را پاسخ می‌داد.

امام جمعه قم، دلیل ماندگاری آثار شهید مطهری را پیوند آن را با قرآن و سنت رسول‌اکرم‌(ص) دانست و گفت: شهید مطهری به قرآن متصل بود و با توجه به اینکه خداوند ماندگاری قرآن را ضمانت کرده است بنابراین آثار او نیز ماندگار می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha