چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

نهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با حضور یک هزار و 652 داوطلب در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،نماینده مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج قرآنی کشور هدف از برگزاری این آزمون را نهادینه ساختن مفاهیم قرآنی در میان همه خانواده ها و اقشار جامعه دانست و گفت: این آزمون همه ساله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو نوبت اردیبهشت و مهرماه در سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین اکبری خاطرنشان کرد: حدود 57 هزار نفر در سراسر کشور در آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم نام نویسی کرده اند که این تعداد شرکت کنندگان بیش از 80 درصد نسبت به آزمون مهرماه سال 90 رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در میان شرکت کنندگان در این آزمون حدود 13 هزار نفر زیر 15 سال و حدود 47 هزار نفر از بانوان می باشند و استان های خراسان رضوی، اصفهان و کرمان و نیز رشته های حفظ جزء 30 قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم مقدماتی و ترجمه و مفاهیم تکمیلی به ترتیب بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام اکبری زمان اعلام نتایج این آزمون را دی ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: نتایج آزمون از طریق وب سایت اداره آموزش مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج قرآنی کشور به آدرس www.Quranedu.ir  اعلام می شود و به نفرات برتر که حد نصاب لازم را کسب کرده باشند، گواهینامه پایان دوره و جوایز ارزشمند اعطا می شود.

مسئول امور موسسات قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در حاشیه برگزاری این آزمون در سخنانی اظهار داشت: برای شرکت در این آزمون 2 هزار و 174 نفر در استان قم از طریق سایت نام نویسی کرده بودند که کارت های ورود به جلسه برای یک هزار و 652 نفر تایید شده است.

حجت الاسلام علی اکبر شفیعی با بیان اینکه قرآن آموزان بیش از 20 موسسه قرآنی استان قم در این آزمون شرکت کرده اند، اظهار داشت: داوطلبان پیش از این دوره های آموزشی قرآنی را به صورت آزاد و یا از طریق موسسات قرآنی گذرانده اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل ارشاد،وی همچنین تصریح کرد: از میان شرکت کنندگان در این آزمون قرآنی در استان قم یک هزار و 492 نفر از بانوان بوده و 160 نفر نیز از آقایان می باشند که در رشته های مختلف حفظ 3 تا 30 جزء، مفاهیم، تدبر و صرف و نحو به رقابت می پردازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha